Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2011-04-17 | Ostatnia aktualizacja: 2011-04-17
Usuwanie azbestu z prywatnych domów

Usuwanie azbestu z prywatnych domów
Umowa ta daje możliwość uzyskania wsparcia ze środków publicznych na likwidację wyrobów azbestowych pochodzących z domów i obiektów należących do osób fizycznych. Samorządy gminne, posiadające na swoim terenie zinwentaryzowane i objęte gminnym programem likwidacji azbestu obiekty zawierające odpady azbestowe, mogą uzyskać ze środków NFOŚiGW, dotację w wysokości 50% kosztów kwalifikowanych. Pozostałe dofinansowanie może pochodzić ze środków WFOŚiGW w formie preferencyjnej pożyczki, która w połowie może zostać umorzona bez konieczności przeznaczenia umorzonej kwoty na nowe zadanie proekologiczne.
Z dofinansowania skorzystać mogą właściciele wszystkich obiektów objętych gminnym programem usuwania azbestu. Daje to szansę na sfinansowanie bezzwrotne w wysokości do 75% procent kosztów związanych z usunięciem azbestu, jego transportu i unieszkodliwienia. Prace te muszą zostać jednak wykonane przez firmę posiadającą odpowiednie zezwolenia na wykonywanie tego typu zadań, co powinno być stosownie udokumentowane. Na realizację dwuletniego programu przewidziano ok.5 mln złotych, w tym 2,5 mln zł przekazanych z NFOŚiGW.
Oszacowano, że koszt realizacji rządowego programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest w ciągu 30 lat wynosić będzie ok.48 mld. zł, z czego fundusze ekologiczne pokryją 711 mln zł.
(mm)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- wfosigw.katowice.pl

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Dotacje unijne wspierają palący problem odpadów pogórniczych
Wytwórczość przemysłowa związania jest często z powstawaniem odpadów poprodukcyjnych, które stanowią niejednokrotnie zagrożenie dla naszego...
-
Jak obliczyć ślad węglowy swojego pojazdu i zmniejszyć jego wpływ na środowisko?
Chcesz dowiedzieć się, jak obliczyć ślad węglowy swojego pojazdu i ograniczyć emisję CO2? Świadomość ekologiczna i efektywne zarządzanie spalaniem...
-
-
-
-