
Polacy kupują coraz więcej wód butelkowanych - obecnie średnio 12 razy w miesiącu, czyli o 1/5 częściej niż 15 lat temu. Liderem rynku jest spółka Żywiec Zdrój.
Na rynku wód możemy wyróżnić dwa największe segmenty: wody gazowane (których wzrost w 2017 roku był na poziomie 4,5%) oraz niegazowane (+6,9%) i to one odpowiadają w największym stopniu za rozwój kategorii wody. Wśród napojów bezalkoholowych wzrost sprzedaży wody jest szybszy niż wzrost całej kategorii.
Polacy chętniej sięgają po małe opakowania wody, które pasują do ich coraz bardziej dynamicznego stylu życia. Wygodne butelki wybierane są na spacer, podczas aktywności sportowych, czy do szkoły lub pracy. Sprzedaż małych opakowań o pojemności do 1l wzrosła o 12% w porównaniu z rokiem poprzednim.
Z kolei inne badania pokazują, że aż połowa Polaków pije za mało płynów, a 11% w ogóle nie sięga po wodę. Dorosły Polak wypija niespełna 2 szklanki wody na 7 szklanek wypijanych dziennie płynów. Problem ten widoczny jest niestety również wśród młodszych dzieci w wieku 4-9 lat, które piją średnio tylko jedną szklankę wody dziennie na 5 zalecanych szklanek płynów.
(mk)
Kategoria wiadomości:
Inne
- Źródło:
- portalspozywczy.pl

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Dobre wody – sensacyjne komentarze. Test polskich wód butelkowanych
Pod koniec ubiegłego roku opublikowany został w Internecie „Test wód mineralnych i źródlanych” wykonany przez Fundację Pro-Test na zlecenie Urzędu...
-
Tworzywa sztuczne w branży AGD - jak się je wykorzystuje?
Współczesny rynek sprzętu AGD stawia przed producentami wyzwania, które znacznie wykraczają poza funkcjonalność samych urządzeń. W erze świadomego...
-
-
-
-
-
-