Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2009-12-02 | Ostatnia aktualizacja: 2009-12-02
Drugie Życie Elektrośmieci
Głównym Organizatorem Konkursu "Drugie Życie Elektrośmieci" jest Europejska Platforma Recyklingu Polska Organizacja Odzysku Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego S.A. Celem konkursu jest podniesienie poziomu wiedzy i świadomości środowisk szkolnych i społeczności lokalnych w zakresie zasad postępowania z ZSEE poprzez ich aktywne uczestnictwo w ekologicznych działaniach edukacyjnych.
Do tegorocznej edycji zgłosiło się 186 szkół z całej Polski, co daje łączną liczbę uczestników 1626 osób, w tym uczniowie klasy 1 b Szkoły Podstawowej nr 68 w Poznaniu – „Miłośnicy Ziemi”. Zespół liczy 10 osób, ale jak potwierdzają sami zainteresowani pomaga cała klasa, a opiekę merytoryczną nad pierwszoklasistami sprawują Anna Szlachta i Dorota Niewiada. W skład zespołu wchodzą: Oliwer Jezierski, Łukasz Kwaśniewski, Tomek Lisek, Wiktoria Łuczak, Ania Maciejowska, Krzysiu Otto, Wiktoria Piekuta, Kuba Pieprzyk, Filip Rychter, Kuba Stawiszyński. Po drugim etapie konkursu Miłośnicy Ziemi zajmują pierwsze miejsce i prowadzą 15 punktami.
Do zadań uczestników należy między innymi: stworzenie zespołu, wspólne przeanalizowanie problemu jakim we współczesnym świecie jest zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (ZSEE). Konkurs prowadzony jest w trzech kategoriach wiekowych: dla uczniów szkół podstawowych, gimnazjów oraz szkół ponadgimnazjalnych w całej Polsce. Konkurs ma charakter ogólnopolskiej, międzyszkolnej rywalizacji zespołowej o nagrodę GrandPrix EPR, gdzie Zespół Konkursowy składa się z uczniów jednej szkoły. Nagrody przyznawane będą w trzech klasyfikacjach szkolnych:
• kategoria I - szkoły podstawowe
• kategoria II – gimnazja
• kategoria III - szkoły ponadgimnazjalne.
Szkołę może reprezentować tylko jeden Zespół Konkursowy, który może składać się maksymalnie z 10 uczniów i 2 opiekunów. Zespół reprezentowany jest przez Kapitana- ucznia i jednego z Opiekunów - osobę z grona pedagogicznego szkoły.
Uczestnictwo w Konkursie polega na realizacji serii działań podzielonych na:
• Etap I – „Rozgrzewka - budowa Zespołu”
• Etap II – „Na tropie problemów"
• Etap III - „ZSEE to wspólna sprawa – budowanie koalicji”
Zrealizowanie Etapu opiera się na przeprowadzeniu działań przedstawianych w odpowiednich Kartach Zadań do Etapu oraz opracowaniu właściwych raportów. Realizacja każdej Karty Zadań zakończona jest raportem opisującym pracę Zespołu Konkursowego w trakcie przeprowadzonych działań.
Karty Zadań wskazują maksymalną liczbę punktów możliwych do zdobycia w ramach realizacji kolejnych etapów. Za błędy ortograficzne, niechlujność wykonania, za nieterminowe wykonanie raportu przyznawane są punkty karne. Ocenę raportów z realizacji Kart Zadań ocenia Zespół Sędziowski, składający się z trzech Sędziów działających niezależnie. Ocena dokonywana jest wyłącznie na podstawie informacji podanych w internetowych formularzach raportów. Każdy Sędzia przyznaje punkty za raport indywidualnie, w ramach ustalonej skali punktowej dla każdej Karty.
Zespół z najwyższą notą końcową wygrywa ogólnopolską klasyfikację konkursową i nagrodę GrandPrix EPR.
(mm)
Do tegorocznej edycji zgłosiło się 186 szkół z całej Polski, co daje łączną liczbę uczestników 1626 osób, w tym uczniowie klasy 1 b Szkoły Podstawowej nr 68 w Poznaniu – „Miłośnicy Ziemi”. Zespół liczy 10 osób, ale jak potwierdzają sami zainteresowani pomaga cała klasa, a opiekę merytoryczną nad pierwszoklasistami sprawują Anna Szlachta i Dorota Niewiada. W skład zespołu wchodzą: Oliwer Jezierski, Łukasz Kwaśniewski, Tomek Lisek, Wiktoria Łuczak, Ania Maciejowska, Krzysiu Otto, Wiktoria Piekuta, Kuba Pieprzyk, Filip Rychter, Kuba Stawiszyński. Po drugim etapie konkursu Miłośnicy Ziemi zajmują pierwsze miejsce i prowadzą 15 punktami.
Do zadań uczestników należy między innymi: stworzenie zespołu, wspólne przeanalizowanie problemu jakim we współczesnym świecie jest zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (ZSEE). Konkurs prowadzony jest w trzech kategoriach wiekowych: dla uczniów szkół podstawowych, gimnazjów oraz szkół ponadgimnazjalnych w całej Polsce. Konkurs ma charakter ogólnopolskiej, międzyszkolnej rywalizacji zespołowej o nagrodę GrandPrix EPR, gdzie Zespół Konkursowy składa się z uczniów jednej szkoły. Nagrody przyznawane będą w trzech klasyfikacjach szkolnych:
• kategoria I - szkoły podstawowe
• kategoria II – gimnazja
• kategoria III - szkoły ponadgimnazjalne.
Szkołę może reprezentować tylko jeden Zespół Konkursowy, który może składać się maksymalnie z 10 uczniów i 2 opiekunów. Zespół reprezentowany jest przez Kapitana- ucznia i jednego z Opiekunów - osobę z grona pedagogicznego szkoły.
Uczestnictwo w Konkursie polega na realizacji serii działań podzielonych na:
• Etap I – „Rozgrzewka - budowa Zespołu”
• Etap II – „Na tropie problemów"
• Etap III - „ZSEE to wspólna sprawa – budowanie koalicji”
Zrealizowanie Etapu opiera się na przeprowadzeniu działań przedstawianych w odpowiednich Kartach Zadań do Etapu oraz opracowaniu właściwych raportów. Realizacja każdej Karty Zadań zakończona jest raportem opisującym pracę Zespołu Konkursowego w trakcie przeprowadzonych działań.
Karty Zadań wskazują maksymalną liczbę punktów możliwych do zdobycia w ramach realizacji kolejnych etapów. Za błędy ortograficzne, niechlujność wykonania, za nieterminowe wykonanie raportu przyznawane są punkty karne. Ocenę raportów z realizacji Kart Zadań ocenia Zespół Sędziowski, składający się z trzech Sędziów działających niezależnie. Ocena dokonywana jest wyłącznie na podstawie informacji podanych w internetowych formularzach raportów. Każdy Sędzia przyznaje punkty za raport indywidualnie, w ramach ustalonej skali punktowej dla każdej Karty.
Zespół z najwyższą notą końcową wygrywa ogólnopolską klasyfikację konkursową i nagrodę GrandPrix EPR.
(mm)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- drugiezycieelektrosmieci.pl; milosnicyziemi.o7.pl

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Jak dobrać system filtracji do konkretnego rodzaju zanieczyszczeń przemysłowych?
Systemy filtracji stanowią nieodzowny element nowoczesnych instalacji odkurzania i odpylania w zakładach przemysłowych. Ich zadaniem jest...
-
Dotacje unijne wspierają palący problem odpadów pogórniczych
Wytwórczość przemysłowa związania jest często z powstawaniem odpadów poprodukcyjnych, które stanowią niejednokrotnie zagrożenie dla naszego...
-
-
-