Dzięki środkom zaoszczędzonym z rachunków z ekologicznego domu, będziesz mógł spełniać swoje marzenia – to główne przesłanie kampanii edukacyjnej prowadzonej przez Ministerstwo Środowiska.
Oszczędności finansowe będą głównym motywem kampanii poświęconej promocji budownictwa energooszczędnego i pasywnego oraz instalacji odnawialnych źródeł energii (OZE), które można zastosować przy budowie lub remoncie domu – zarówno w budynkach jedno- i wielorodzinnych.
„Rozwój budownictwa energooszczędnego i pasywnego to nie tylko ochrona środowiska, to także konkretne oszczędności dla właścicieli takich nieruchomości i poprawa efektywności energetycznej dla polskiej gospodarki. Trzymam kciuki za tę kampanię" – powiedział Maciej Grabowski, Minister Środowiska.
Kampania jest skierowana do osób w wieku 25-54 lata planujących budowę lub remont domu/mieszkania. Odbiorcami kampanii będą także m.in. inwestorzy, wspólnoty mieszkaniowe oraz architekci.
Kampania jest prowadzona za pośrednictwem internetu i prasy. Działania w prasie obejmują tytuły o charakterze opiniotwórczym oraz czasopisma poświęcone tematyce wnętrzarskiej i budowlanej.
W ramach kampanii internetowej została stworzona strona internetowa www.oszczedzam-energie.pl. Znajdują się niej artykuły, krótkie filmy promocyjne oraz infografiki. Powstała również specjalna aplikacja na urządzenia mobilne, która pomoże zaplanować ekologiczny dom.
Ponadto dziennikarze mediów ogólnopolskich, specjalistycznych oraz blogerzy zostaną zaproszeni na specjalne warsztaty, na których eksperci przekażą im praktyczną wiedzę nt. budownictwa energooszczędnego. Kampania zakończy się konferencją prasową podsumowującą dwuletni projekt, która odbędzie się 29 października.
Projekt „Działania edukacyjne i promocyjne w zakresie efektywności energetycznej i wykorzystania odnawialnych energii, włączając ideę domów przyjaznych środowisku" dofinansowany ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2009-2014.
Więcej informacji o kampanii
Kampania „Dom, który dla mnie oszczędza" wpisuje się dwuletni projekt Ministerstwa Środowiska – „Działania edukacyjne i promocyjne w zakresie efektywności energetycznej i wykorzystania odnawialnych źródeł energii, włączając ideę domów przyjaznych środowisku". Został on dofinansowany ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2009-2014 pochodzących z Islandii, Liechtensteinu i Norwegii.
Dotychczas, w ramach projektu, na jesieni 2013 roku w największych ogólnopolskich stacjach telewizyjnych, były m.in. emitowane dwa spoty dotyczące oszczędzania energii cieplnej w domu. W spotach tych, wyreżyserowanych przez Wojciecha Smarzowskiego, wziął udział Stanisław Tym. Aktor zachęcał w nich do prostych, codziennych zachowań, które przekładają się na oszczędzanie ciepła w mieszkaniu, a co za tym idzie na niższe rachunki za ogrzewanie. Spoty można znaleźć na profilu MŚ na portalu You Tube.
(gz)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- Departament Strategii i Komunikacji Ministerstwo Środowiska

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Jakie farby i lakiery do maszyn rolniczych? Sprawdź poradnik
Farby i lakiery do maszyn rolniczych – jak skutecznie zadbać o trwałość i estetykę sprzętu? Maszyny rolnicze codziennie narażone są na trudne...
-
Droższa energia napędza wzrost cen usług i towarów
Wzrost rachunków za energię elektryczną dotknął już 65 proc. dużych firm i aż 93 proc. MŚP. Podwyżki najmocniej uderzyły w branżę IT oraz sektor...
-
-
-
-
-