Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
ABIS R&D
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2018-08-25  |  Ostatnia aktualizacja: 2018-08-25
Rusza kampania rePETa
Pixabay, CC0
Pixabay, CC0

24 sierpnia ruszyła RePETa - pilotażowa, ogólnopolska kampania wspierająca selektywną zbiórkę odpadów. Organizatorem kampanii jest fundacja Nasza Ziemia. Wsparcia finansowego udzieliła The Coca-Cola Foundation. Celem jest edukowanie społeczeństwa i budowanie świadomości na temat segregacji i recyklingu.

Inicjatorzy skupiają się na opakowania plastikowego, wykonane z PET. Kampania ma wspierać samorządy w skutecznej, selektywnej zbiórce odpadów. Wybrane z nich otrzymają specjalnie zaprojektowane pojemniki do zbiórki plastikowych odpadów.

"Czytelne infografiki na pojemnikach - podaje fundacja - będą informować o tym, jakie wrzucać do nich odpady, a także o tym, jakie przedmioty codziennego użytku można otrzymać z plastiku. Pojemniki zostały wykonane z użyciem plastiku pochodzącego z recyclingu."

W październiku rozpocznie się konkurs dla szkół ponadpodstawowych. Dziesięć najlepszych, które zbierze najwięcej plastikowych odpadów (w przeliczeniu na ucznia), otrzyma w pełni wyposażone pracownie z drukarką 3D i robotem uczącym programowania.

RePETa została zainaugurowana w Giżycku i Mrągowie. W ramach tegorocznej, pilotażowej kampanii podobne wydarzenia odbędą się m.in. w Chorzowie, Jarocinie i Warszawie. Jeszcze przed oficjalnym startem swój udział zgłosiło 10 samorządów z całej Polski.

(mk)

Kategoria wiadomości:

Inne

Źródło:
pomorska.pl
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także