
24 sierpnia ruszyła RePETa - pilotażowa, ogólnopolska kampania wspierająca selektywną zbiórkę odpadów. Organizatorem kampanii jest fundacja Nasza Ziemia. Wsparcia finansowego udzieliła The Coca-Cola Foundation. Celem jest edukowanie społeczeństwa i budowanie świadomości na temat segregacji i recyklingu.
Inicjatorzy skupiają się na opakowania plastikowego, wykonane z PET. Kampania ma wspierać samorządy w skutecznej, selektywnej zbiórce odpadów. Wybrane z nich otrzymają specjalnie zaprojektowane pojemniki do zbiórki plastikowych odpadów.
"Czytelne infografiki na pojemnikach - podaje fundacja - będą informować o tym, jakie wrzucać do nich odpady, a także o tym, jakie przedmioty codziennego użytku można otrzymać z plastiku. Pojemniki zostały wykonane z użyciem plastiku pochodzącego z recyclingu."
W październiku rozpocznie się konkurs dla szkół ponadpodstawowych. Dziesięć najlepszych, które zbierze najwięcej plastikowych odpadów (w przeliczeniu na ucznia), otrzyma w pełni wyposażone pracownie z drukarką 3D i robotem uczącym programowania.
RePETa została zainaugurowana w Giżycku i Mrągowie. W ramach tegorocznej, pilotażowej kampanii podobne wydarzenia odbędą się m.in. w Chorzowie, Jarocinie i Warszawie. Jeszcze przed oficjalnym startem swój udział zgłosiło 10 samorządów z całej Polski.
(mk)
Kategoria wiadomości:
Inne
- Źródło:
- pomorska.pl

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Kiedy warto wdrożyć innowacje technologiczne do przemysłu?
Jeszcze kilkadziesiąt lat temu robotyka była głównie zarezerwowana dla dużych zakładów przemysłowych, przede wszystkim z branży automotive. Dziś...
-
Kupno samochodu elektrycznego – czy warto?
Samochody elektryczne to przyszłość motoryzacji, o czym przekonuje się coraz więcej kierowców. Kupno samochodu elektrycznego to inwestycja, która...
-
-
-
-