Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2011-11-08 | Ostatnia aktualizacja: 2011-11-08
Przetarg na odbiór odpadów obowiązkowy
Gminie za niezorganizowanie przetargu na odbiór odpadów komunalnych grozi kara od 10 do 50 tys. zł. Ministerstwo Środowiska (MŚ) dopuszcza jednak sytuację, w której wójt może zlecić usługę w trybie zamówienia z wolnej ręki.
Resort wyjaśnia, że celem nowej ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach było zobowiązanie wójta, burmistrza, prezydenta miasta do wybrania podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości w drodze przetargu.
Ministerstwo zaznacza jednak, że art. 6f ust. 2 ustawy precyzuje sytuację, w której gmina może zlecić wywóz odpadów w trybie zamówienia z wolnej ręki. „Jedynym takim przypadkiem jest rozwiązanie umowy na odbieranie odpadów komunalnych z podmiotem wyłonionym w drodze przetargu i konieczność zapewnienia świadczenia odbierania odpadów komunalnych do czasu rozstrzygnięcia następnego przetargu, który wójt, burmistrz, prezydent jest zobowiązany zorganizować niezwłocznie.”
Gminna jednostka organizacyjna będzie mogła odbierać odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jedynie w przypadku, gdy zostanie wyłoniona w drodze przetargu. Oznacza to, że aby przystąpić do przetargu będzie musiała przekształcić się w spółkę prawa handlowego.
Gminy muszą rozstrzygnąć przetargi i podpisać umowy z przedsiębiorcami najpóźniej do 1 lipca 2013 r., kiedy to nowy system zaczyna funkcjonować, uchwały rad gmin wchodzą w życie, a gminy zaczynają pobierać opłaty od właścicieli nieruchomości i w zamian zapewniają świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
(mm)
Resort wyjaśnia, że celem nowej ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach było zobowiązanie wójta, burmistrza, prezydenta miasta do wybrania podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości w drodze przetargu.
Ministerstwo zaznacza jednak, że art. 6f ust. 2 ustawy precyzuje sytuację, w której gmina może zlecić wywóz odpadów w trybie zamówienia z wolnej ręki. „Jedynym takim przypadkiem jest rozwiązanie umowy na odbieranie odpadów komunalnych z podmiotem wyłonionym w drodze przetargu i konieczność zapewnienia świadczenia odbierania odpadów komunalnych do czasu rozstrzygnięcia następnego przetargu, który wójt, burmistrz, prezydent jest zobowiązany zorganizować niezwłocznie.”
Gminna jednostka organizacyjna będzie mogła odbierać odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jedynie w przypadku, gdy zostanie wyłoniona w drodze przetargu. Oznacza to, że aby przystąpić do przetargu będzie musiała przekształcić się w spółkę prawa handlowego.
Gminy muszą rozstrzygnąć przetargi i podpisać umowy z przedsiębiorcami najpóźniej do 1 lipca 2013 r., kiedy to nowy system zaczyna funkcjonować, uchwały rad gmin wchodzą w życie, a gminy zaczynają pobierać opłaty od właścicieli nieruchomości i w zamian zapewniają świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
(mm)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- samorzad.pap.pl

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Instalacje uzdatniania wody w przemyśle - najważniejsze technologie
www.automatyka.plCzystość wody jest pojęciem rozumianym na wiele sposobów. Dla osoby zażywającej kąpieli w jeziorze ważny będzie brak chemicznych...
-
Wpis do rejestru BDO - co warto wiedzieć?
Przedsiębiorcy na co dzień muszą pamiętać o konieczności dopełnienia wielu formalności. Jedną z nich jest wpis do rejestru BDO. Samo pojęcie...
-
-