
Od 1 stycznia 2016 roku zaczęły obowiązywać nowe przepisy, zgodnie z którymi zlikwidowana została opłata recyklingowa w wysokości 500 zł za każde sprowadzone z zagranicy auto. Nowelizacja ta nie przewiduje zastąpienia dotychczasowej opłaty inną kwotą, którą uiszczać mieliby sprowadzający auta do Polski.
Środki z opłaty recyklingowej zasilały dotychczas kasę Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
"Roczne wpływy z opłaty recyklingowej wynosiły kilkaset milionów złotych - mówi Magdalena Skłodowska, rzecznik prasowy NFOŚiGW. Polacy sprowadzają bardzo dużo pojazdów z zagranicy. Te pieniądze zasilały konto NFOŚiGW i były przeznaczone na gospodarkę odpadami, na działania prośrodowiskowe i także na dofinansowanie zezłomowania aut w profesjonalnych stacjach demontażu pojazdów. W 2015 roku zawarliśmy niemal 800 umów z takimi stacjami, wypłacając im ok. 150 mln zł dofinansowania. Takie dofinansowanie było wypłacane do tony zezłomowanego pojazdu."
Mimo to Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska zdecydował o utrzymaniu pomocy dla samorządów, które oddawały do złomowania pojazdy porzucone, a znajdowane na terenie danej gminy. "W 2015 roku taką pomoc uzyskało ok. 250 gmin i powiatów. W przyszłym roku także będzie ona wypłacona. Z tym, że stawka za jeden pojazd zostanie zmniejszona z 4 tys. zł do 2 tys. zł" - dodaje Skłodowska.
Fundusz przygotował także program pożyczek dla stacji demontażu pojazdów, aby mogły lepiej poradzić sobie one w okresie przejściowym.
(mk)
Kategoria wiadomości:
Inne
- Źródło:
- polskieradio.pl

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Dotacje unijne wspierają palący problem odpadów pogórniczych
Wytwórczość przemysłowa związania jest często z powstawaniem odpadów poprodukcyjnych, które stanowią niejednokrotnie zagrożenie dla naszego...
-
Jak dobrać system filtracji do konkretnego rodzaju zanieczyszczeń przemysłowych?
Systemy filtracji stanowią nieodzowny element nowoczesnych instalacji odkurzania i odpylania w zakładach przemysłowych. Ich zadaniem jest...
-
-
-
Instalacje uzdatniania wody w przemyśle - najważniejsze technologie
www.automatyka.pl