
Od 1 lipca 2015 roku wejdą nowe przepisy dotyczące recyklingu pojazdów. Najistotniejszymi zmianami, jakie wprowadza nowa ustawa, będą likwidacja opłaty recyklingowej i wprowadzenie kary dla stacji demontażu za niewypełnienie limitów odzysku surowców.
Oznacza to, że właściciele komisów i osoby prywatne nie będą już płacić 500 złotych, za każdy używany samochód przywieziony do Polski. Z kolei prowadzący stację demontażu samochodów nie będą mogli pobierać opłat za złomowanie auta pochodzącego z terenu Unii Europejskiej i Europejskiego Obszaru Gospodarczego (Islandia, Norwegia i Liechtenstein).
Ponadto prowadzący stacje będą płacić kary za nieosiągnięcie wymaganego poziomu odzysku i recyklingu pojazdów, natomiast wydanie zaświadczenia o demontażu bez rzeczywistego przyjęcia pojazdu do stacji lub punktu zbierania spowoduje cofnięcie przedsiębiorcy decyzji lub pozwolenia na prowadzenie działalności dotyczącej gospodarki odpadami.
Do obowiązków importerów, dealerów samochodowych lub właścicieli komisów będzie należało tworzenie stacji które zajmą się pojazdami wycofanymi z eksploatacji.
Zmiana przepisów podyktowana była koniecznością dostosowania polskiego prawa do wymogów unijnych. Komisja Europejska już w 2009 roku wystosowała do Polski ostrzeżenie i ponaglenie w tej sprawie, a w 2012 roku wydano tak zwaną uzasadnioną opinię dotyczącą wciąż nierozwiązanych problemów.
(mk)
Kategoria wiadomości:
Inne
- Źródło:
- money.pl

Komentarze (0)
Czytaj także
-
System kaucyjny wkracza w życie. Co to oznacza dla biznesu i środowiska?
Trudno obecnie przeoczyć narastające problemy związane ze zmianami klimatycznymi i zanieczyszczeniem środowiska. Mają one wpływ zarówno na nasze...
-
Bezpłatne vs. komercyjne kalkulatory śladu węglowego – które warto wybrać?
W obliczu rosnących oczekiwań dotyczących raportowania wpływu na środowisko, coraz więcej firm poszukuje narzędzi do obliczania emisji gazów...
-
-
-
-