Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2011-03-17 | Ostatnia aktualizacja: 2011-03-17
Eko-praktyki dla biura i turystyki
O tym jak spełniać potrzeby współczesnego turysty, a także czy w biurze jest miejsce na ekologię, dowiemy się z najnowszych publikacji Fundacji Partnerstwo dla Środowiska. Przykładów eko-rozwiązań w turystyce oraz w biurze dostarczyło niemal 600 firm, instytucji i organizacji, które w ciągu ostatnich dwóch lat otrzymały jeden z certyfikatów środowiskowych przyznawanych przez Fundację.
Fundacja Partnerstwo dla Środowiska od wielu lat wychodzi naprzeciw oczekiwaniom firm, instytucji publicznych i organizacji pozarządowych, które chcą prowadzić swoją działalność w zgodzie ze środowiskiem. Aby ułatwić im wdrażanie prośrodowiskowych usprawnień wydano dwie nowe publikacje Zielone Biuro, czyli ekologia w biurze oraz Czysta turystyka, czyli odpowiedź na potrzeby współczesnego turysty.
Publikacja o zielonym biurze zawiera opis pro-ekologicznych działań, które zostały wdrożone przez firmy uhonorowane niezależnym Certyfikatem Zielone Biuro przyznawanym przez Fundację Partnerstwo dla Środowiska. Certyfikat ten przyznawany jest firmom, które podjęły nieskomplikowane działania, pozwalające osiągnąć znaczne korzyści finansowe i zmniejszyć negatywny wpływ na środowisko: Stworzenie eko-biura to zwykle zastosowanie prostych rozwiązań, które w dużej mierze zależą od nawyków ludzi w nim pracujących. Pracowników można przekonać do zmiany nawyków na wiele sposobów, np. świetnym pomysłem jest umieszczenie tabliczek z humorystycznymi poradami jak być eko-oszczędnym nad sprzętami biurowymi - przekonuje Aleksandra Pacułt, Specjalista ds. Certyfikatu Zielone Biuro.
Edukacja ekologiczna pracowników jest o tyle ważna, że bez zaangażowania całego zespołu niewiele da się zmienić. Tylko współpraca pozwoli na sukcesywne postępy w oszczędnym gospodarowaniu wodą, papierem, czy minimalizację wytwarzanych odpadów w biurze. Ciekawego przykładu z zakresu edukacji ekologicznej dostarcza firma Carlsberg Polska, w której całość prac związanych z działaniami na rzecz Zielonego Biura koordynuje… wirtualny pracownik Cleanerman. Zabawną postać Cleanerman’a można zobaczyć niemal w każdym miejscu biura, skąd zachęca pracowników do dwustronnych wydruków dokumentów, segregacji śmieci, wyłączania po pracy oświetlenia czy klimatyzacji; wysyła im także eko-felietony. To on otworzył w kuchni Zielony Ogródek z ziołami, zachęcając pracowników do ekologicznej konsumpcji i wzbogacania swojej diety.
Prestiżowe wyróżnienie Fundacji Partnerstwo dla Środowiska to dla nas duże osiągnięcie. Efekt naszych działań w obszarze ochrony środowiska, pozwalających na minimalizowanie wpływu działalności biurowej na otoczenie oraz wynik ciągłej edukacji ekologicznej pracowników został doceniony i potwierdzony certyfikatem Zielonego Biura. Takie wyróżnienie z jednej strony bardzo nas satysfakcjonuje, ale z drugiej – szczególnie zobowiązuje do naszej dalszej pracy i kreowania kolejnych pomysłów – mówi Agnieszka Dawid, Office Manager w Carlsberg Polska, zawiadująca programem Zielone Biuro.
Przykładów na skuteczną edukację ekologiczną, a także sposobów na gospodarkę, zarządzanie energią elektryczną i cieplną, wodą, materiałami eksploatacyjnymi znajdziemy w publikacji więcej. Podzielono ją bowiem na krótkie działy, które odpowiadają kolejnym kryteriom certyfikatu Zielone Biuro, aby ułatwić kolejnym firmom, organizacjom i instytucjom proces starania się o certyfikat i dostarczyć inspiracji do eko-rozwiązań.
Najważniejsze zagadnienia, z którymi borykają się właściciele obiektów turystycznych aspirujących do miana ekologicznych prezentuje z kolei publikacja Czysta turystyka, czyli odpowiedź na potrzeby współczesnego turysty. Publikacja zawiera także najciekawsze przykłady rozwiązań, które zastosowały firmy wyróżnione certyfikatem Czysta Turystyka Fundacji Partnerstwo dla Środowiska, który tylko w ciągu ostatnich dwóch lat objął blisko 100 obiektów turystycznych w całej Polsce.
Certyfkat Czysta Turystyka to przede wszystkim wiarygodne potwierdzenie proekologicznych inicjatyw podejmowanych przez dany obiekt, ale także rodzaj ram, które pomagają nadać kierunek i skoordynować planowane działania. Dużo zależy także od tego, czy certyfikat dotyczy dużego hotelu, czy gospodarstwa agroturystycznego bo troska o środowisko tych dwóch grup obiektów ma nieco inny wymiar i charakter – tłumaczy Iga Starowiejska, Specjalista ds. Certyfikatu Czysta Turystyka.
Przedstawione w obu publikacjach dobre praktyki stanowią doskonały przykład tego, że ekologiczne wdrożenia mogą przynieść zyski niezależnie od branży, w której zostaną zastosowane. Mamy nadzieję, że opisane w publikacjach, proekologiczne wdrożenia zainspirują firmy, obiekty turystyczne i instytucje do bycia eko. Firmy, które są zainteresowane korzyściami ekonomicznymi osiągniętymi dzięki ograniczeniu oddziaływania na środowisko naturalne, mogą pobrać publikację ze strony www.fpds.pl (dział Publikacje/Ekologia w firmie).
Fundacja Partnerstwo dla Środowiska od wielu lat wychodzi naprzeciw oczekiwaniom firm, instytucji publicznych i organizacji pozarządowych, które chcą prowadzić swoją działalność w zgodzie ze środowiskiem. Aby ułatwić im wdrażanie prośrodowiskowych usprawnień wydano dwie nowe publikacje Zielone Biuro, czyli ekologia w biurze oraz Czysta turystyka, czyli odpowiedź na potrzeby współczesnego turysty.
Publikacja o zielonym biurze zawiera opis pro-ekologicznych działań, które zostały wdrożone przez firmy uhonorowane niezależnym Certyfikatem Zielone Biuro przyznawanym przez Fundację Partnerstwo dla Środowiska. Certyfikat ten przyznawany jest firmom, które podjęły nieskomplikowane działania, pozwalające osiągnąć znaczne korzyści finansowe i zmniejszyć negatywny wpływ na środowisko: Stworzenie eko-biura to zwykle zastosowanie prostych rozwiązań, które w dużej mierze zależą od nawyków ludzi w nim pracujących. Pracowników można przekonać do zmiany nawyków na wiele sposobów, np. świetnym pomysłem jest umieszczenie tabliczek z humorystycznymi poradami jak być eko-oszczędnym nad sprzętami biurowymi - przekonuje Aleksandra Pacułt, Specjalista ds. Certyfikatu Zielone Biuro.
Edukacja ekologiczna pracowników jest o tyle ważna, że bez zaangażowania całego zespołu niewiele da się zmienić. Tylko współpraca pozwoli na sukcesywne postępy w oszczędnym gospodarowaniu wodą, papierem, czy minimalizację wytwarzanych odpadów w biurze. Ciekawego przykładu z zakresu edukacji ekologicznej dostarcza firma Carlsberg Polska, w której całość prac związanych z działaniami na rzecz Zielonego Biura koordynuje… wirtualny pracownik Cleanerman. Zabawną postać Cleanerman’a można zobaczyć niemal w każdym miejscu biura, skąd zachęca pracowników do dwustronnych wydruków dokumentów, segregacji śmieci, wyłączania po pracy oświetlenia czy klimatyzacji; wysyła im także eko-felietony. To on otworzył w kuchni Zielony Ogródek z ziołami, zachęcając pracowników do ekologicznej konsumpcji i wzbogacania swojej diety.
Prestiżowe wyróżnienie Fundacji Partnerstwo dla Środowiska to dla nas duże osiągnięcie. Efekt naszych działań w obszarze ochrony środowiska, pozwalających na minimalizowanie wpływu działalności biurowej na otoczenie oraz wynik ciągłej edukacji ekologicznej pracowników został doceniony i potwierdzony certyfikatem Zielonego Biura. Takie wyróżnienie z jednej strony bardzo nas satysfakcjonuje, ale z drugiej – szczególnie zobowiązuje do naszej dalszej pracy i kreowania kolejnych pomysłów – mówi Agnieszka Dawid, Office Manager w Carlsberg Polska, zawiadująca programem Zielone Biuro.
Przykładów na skuteczną edukację ekologiczną, a także sposobów na gospodarkę, zarządzanie energią elektryczną i cieplną, wodą, materiałami eksploatacyjnymi znajdziemy w publikacji więcej. Podzielono ją bowiem na krótkie działy, które odpowiadają kolejnym kryteriom certyfikatu Zielone Biuro, aby ułatwić kolejnym firmom, organizacjom i instytucjom proces starania się o certyfikat i dostarczyć inspiracji do eko-rozwiązań.
Najważniejsze zagadnienia, z którymi borykają się właściciele obiektów turystycznych aspirujących do miana ekologicznych prezentuje z kolei publikacja Czysta turystyka, czyli odpowiedź na potrzeby współczesnego turysty. Publikacja zawiera także najciekawsze przykłady rozwiązań, które zastosowały firmy wyróżnione certyfikatem Czysta Turystyka Fundacji Partnerstwo dla Środowiska, który tylko w ciągu ostatnich dwóch lat objął blisko 100 obiektów turystycznych w całej Polsce.
Certyfkat Czysta Turystyka to przede wszystkim wiarygodne potwierdzenie proekologicznych inicjatyw podejmowanych przez dany obiekt, ale także rodzaj ram, które pomagają nadać kierunek i skoordynować planowane działania. Dużo zależy także od tego, czy certyfikat dotyczy dużego hotelu, czy gospodarstwa agroturystycznego bo troska o środowisko tych dwóch grup obiektów ma nieco inny wymiar i charakter – tłumaczy Iga Starowiejska, Specjalista ds. Certyfikatu Czysta Turystyka.
Przedstawione w obu publikacjach dobre praktyki stanowią doskonały przykład tego, że ekologiczne wdrożenia mogą przynieść zyski niezależnie od branży, w której zostaną zastosowane. Mamy nadzieję, że opisane w publikacjach, proekologiczne wdrożenia zainspirują firmy, obiekty turystyczne i instytucje do bycia eko. Firmy, które są zainteresowane korzyściami ekonomicznymi osiągniętymi dzięki ograniczeniu oddziaływania na środowisko naturalne, mogą pobrać publikację ze strony www.fpds.pl (dział Publikacje/Ekologia w firmie).
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- fpds.pl

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Obowiązki przedsiębiorcy w ochronie środowiska
SEKA.SA - sprawozdania KOBiZE W ostatnim czasie ochrona środowiska, ekologia stała się bardzo modnym tematem. Co krok możemy zauważyć...
-
Stal nierdzewna: odporność na korozję w różnych środowiskach
Zwykła stal to materiał trwały i odporny na uszkodzenia mechaniczne, ale pod wpływem wilgoci zaczyna rdzewieć, co znacząco ogranicza jej...
-
-
-
-
-