
Międzynarodowe trio firm: BMW, szwedzki producent akumulatorów Northvolt i belgijski producent metali Umicore zapowiedziało współpracę przy produkcji i recyklingu baterii samochodowych. Partnerzy chcą opracować zamknięty obwód" pozwalający nadać drugie życie bateriom przed ich recyklingiem. Obecnie BMW zaopatruje się w akumulatory u Samsunga i CATL, ale, jak oświadczyła spółka, w przyszłości może korzystać z wyrobów Northvolta.
Northvolt buduje obecnie fabrykę o zdolności produkowania baterii o energii 32 gigawatogodzin (GWh) rocznie. Powinna być gotowa do 2023 r. "Stworzyliśmy to konsorcjum, bo widzimy duży potencjał, a Northvolt może być nowym dostawcą ogniw baterii dla nas" — mówi rzecznik BMW Niklas Drechsler.
W ramach projektu recyklingu z Northvolt i Umicore BMW dokonał już wstępnej inwestycji i zapewni swe doświadczenie w projektowaniu ogniw baterii. Umicore będzie odpowiadać za przygotowanie materiałow anodowych i katodowych oraz recykling.
Northvolt chciałby w tym roku pozyskać 1,2-1,5 mld euro na inwestycje zwiększające jego moce produkcyjne do 8 GWh. Spółka ma też nadzieję na pogłębienie współpracy z BMW. "Mamy oczywiście nadzieję, że jest to pierwszy krok w długim partnerstwie" - mówi rzecznik Northvolt Northvolt.
(mk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- rp.pl

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Biznes, R&D i nowe technologie – doskonałe trio w trosce o środowisko
Postępujące zmiany klimatu, rozwój przemysłu i coraz większe zapotrzebowanie na energię stawiają przed nami wiele wyzwań dotyczących ochrony...
-
Hydraulika siłowa – jak poznać, że hydraulika siłowa w maszynach rolniczych...
Hydraulika siłowa jest fundamentem współczesnych maszyn rolniczych, od ciągników po specjalistyczne kombajny i ładowarki. Dzięki niej możliwe...
-
-
-
-
-
-