Jak wynika z raportu Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego PLGBC „Zdrowe zielone biura", pracownicy biurowców jako najbardziej uciążliwy czynnik wpływający na pracę wymieniają hałas. Rodzi to wyzwanie dla projektantów tego typu budynków.
Raport PLGBC powstał na bazie ankiety wśród 700 pracowników biur w całej Polsce. Opisane zostały w nim kluczowe elementy zdrowego i zielonego biura, aspekty środowiska pracy i otoczenia, znaczenie lokalizacji oraz aranżacji powierzchni. Znajdziemy tu także przykłady dobrych praktyk, najnowsze trendy i konkretne propozycje działań dla poprawy jakości środowiska pracy w biurach.
"Jeżeli pracownik będzie poddawany stresowi, jakim jest hałas - mówi Anna Baczkowska, architektka, menedżerka techniczna, Armstrong - spadnie jego efektywność i zadowolenie z pracy. Hałas ma wpływ na fizjologię i zdrowie człowieka. Przy projektowaniu i tworzeniu biur warto myśleć o różnorodności funkcjonalnej przestrzeni."
Według Baczkowskiej coraz częściej przy projektowaniu nowych budynków zapomina się o właściwej ergonomii. "Miejsce pracy - dodaje - powinno być przede wszystkim wygodnie, sprzyjające temu co pracownik wykonuje. Potrzebne są oczywiście strefy relaksu, ale nie zapominajmy, że siedzenie przez 8 godzin w pozycji nieergonomicznej może być po prostu niezdrowe."
(mk)
Kategoria wiadomości:
Inne
- Źródło:
- propertynews.pl
Komentarze (0)
Czytaj także
-
Nowa era gospodarki odpadami: jak przemysł zmienia oblicze utylizacji
Współczesny świat stoi przed wieloma wyzwaniami ekologicznymi, z których jednym z najważniejszych jest odpowiedzialne zarządzanie odpadami...
-
Pompa ciepła nie taka straszna, jak ją przedstawiają! Obalamy mity!
Pompa ciepła to doskonały sposób ogrzewania domu. Nie tylko nie generuje wysokich kosztów, ale przede wszystkim jest to bardzo ekologiczne źródło...