Powrót do listy wiadomości Dodano: 2012-04-23  |  Ostatnia aktualizacja: 2012-04-23
Światowe marki redukują zużycie wody
Światowe marki redukują zużycie wody

Znani na całym świecie producenci napojów, żywności i odzieży chcą być liderami nie tylko w sprzedaży, ale również w ekologii. Coca-Cola, Bacardi, Nestlé oraz H&M opublikowały w ciągu ostatnich kilku tygodni raporty, które informują o postępach w procesie redukcji zużycia wody oraz o obietnicach i planach na przyszłość w tym zakresie.

Jak wyprodukować napoje z mniejszej ilości wody?

Z raportu, opublikowanego niedawno przez firmę Coca-Cola, wynika, że producent napojów gazowanych obniżył zużycie wody w procesie produkcyjnym o 20% w porównaniu z rokiem 2004. Osiągnięcie takiego efektu to wynik wdrożenia nowych technologii oraz zaangażowania w ważne lokalne projekty mające na celu oszczędzanie wody. Coca-Cola współpracuje z blisko 400 stowarzyszeniami i organizacjami pozarządowymi, które działają w trosce o dobro środowiska naturalnego. Firma ma także osiągnięcia w opracowaniu rozwiązań technologicznych, jakie pomagają w oszczędzaniu wody - m. in. metoda płukania opakowań za pomocą jonizowanego powietrza zamiast wody, co obniżyło jej zużycie w fabrykach produkujących butelki o ok. 60%.

Jeszcze lepszymi osiągnięciami może pochwalić się producent napojów alkoholowych - Bacardi. W ciągu 5 lat firma zmniejszyła zużycie wody aż o połowę. Znaczny wpływ na tak dobry wynik ma ponowne wykorzystanie ścieków  - już dziś 20% z nich jest przez firmę ponownie wykorzystywanych do irygacji bądź użyźniania. Władze Bacardi zapowiadają jeszcze lepsze wyniki w tej kwestii.

Nestlé - jest dobrze, będzie jeszcze lepiej

Raport na temat m. in. zużycia wody opublikowała niedawno również firma Nestlé. Z dokumentu wynika, że ilość wody wykorzystywanej w fabrykach producenta żywności zmalała w zeszłym roku o 28% w porównaniu do 2005. Autorzy raportu zapowiadają, że do 2015 roku zużycie spadnie o dodatkowe 10%. Aby tak się stało, firma zmodyfikowała swoje zobowiązania dotyczące gospodarki wodnej z 2006 roku oraz zapowiedziała wdrożenie nowego systemu, który pozwoli na dokładniejsze pomiary zużycia wody na przestrzeni całego procesu produkcyjnego i  wprowadzanie bardziej efektywnych zmian.

Oszczędność jest w modzie

Imponujące wyniki w zakresie redukcji zużycia wody osiąga również potentat odzieżowy H&M. Jego prezes, Karl-Johan Persson, przekonuje, że  "aby budować bardziej zrównoważoną przyszłość branży modowej, nasza firma musi ciągle starać się znajdywać nowe sposoby użytkowania zasobów naturalnych w sposób najbardziej odpowiedzialny i efektywny jak to tylko możliwe". Jedna z takich metod, jaką H&M już wdrożył, dotyczy wyboru materiałów - firma w coraz większym stopniu używa do produkcji odzieży organicznych konopii zamiast popularniejszych bawełny oraz lnu. Zaletą konopii jest to, że do ich produkcji potrzebne jest mniej wody oraz zero pestycydów i użyźniaczy, które mogą być szkodliwe dla środowiska wodnego.

(rw)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
edie.net
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także