Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Ekosystem BIOMAC
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2016-08-03  |  Ostatnia aktualizacja: 2016-08-03
Rynek wód butelkowanych notuje wzrosty
Żywiec Zdrój SA od lat jest liderem rynku wód butelkowanych w Polsce
Żywiec Zdrój SA od lat jest liderem rynku wód butelkowanych w Polsce

Popyt na wodę butelkowaną jest powiązany ze średnimi temperaturami. Ciepłe temperatury w bieżącym roku sprawiły, że rynek wód butelkowanych w Polsce notuje rekordowe wzrosty. Z danych Nielsena wynika, że w ostatnich sześciu miesiącach wolumen sprzedaży wzrósł o 6,8%.

Spożycie wody butelkowanej na osobę rośnie w Polsce średnio o 4 litry rocznie, a woda jest najchętniej kupowanym napojem bezalkoholowym. Dyrektor Generalny Żywiec Zdrój Fabrizio Gavelli przewiduje, że rynek wód butelkowanych w ciągu najbliższych pięciu lat będzie rósł o 3,5%-4% rocznie.

Żywiec Zdrój jest liderem rynku wód butelkowanych w Polsce, który w ostatnich latach umocnił swoją dominującą pozycję. Udział spółki w rynku w 2015 roku osiągnął 29,3%. Najpopularniejszym produktem marki jest woda niegazowana Żywiec Zdrój o pojemności 1,5 l. Kolejne najchętniej kupowane przez konsumentów produkty z oferty to woda gazowana w opakowaniu 1,5 l.

Dobre wyniki skłoniły spółkę do inwestycji w budowę nowej wartej 30 mln zł fabryki w gminie Radziechowy-Wieprz. "Zależy nam na wzroście naszych udziałów rynkowych - mówi Gavelli - ale będziemy rozwijać się w sposób zrównoważony. Jest to zgodne z naszą filozofią, której podstawą jest jakość, bezpieczeństwo produktów i dbałość o naturę oraz zachęcanie do zdrowego nawodnienia. To dla nas kwestie priorytetowe."

(mk)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
portalspozywczy.pl
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także