
Popyt na wodę butelkowaną jest powiązany ze średnimi temperaturami. Ciepłe temperatury w bieżącym roku sprawiły, że rynek wód butelkowanych w Polsce notuje rekordowe wzrosty. Z danych Nielsena wynika, że w ostatnich sześciu miesiącach wolumen sprzedaży wzrósł o 6,8%.
Spożycie wody butelkowanej na osobę rośnie w Polsce średnio o 4 litry rocznie, a woda jest najchętniej kupowanym napojem bezalkoholowym. Dyrektor Generalny Żywiec Zdrój Fabrizio Gavelli przewiduje, że rynek wód butelkowanych w ciągu najbliższych pięciu lat będzie rósł o 3,5%-4% rocznie.
Żywiec Zdrój jest liderem rynku wód butelkowanych w Polsce, który w ostatnich latach umocnił swoją dominującą pozycję. Udział spółki w rynku w 2015 roku osiągnął 29,3%. Najpopularniejszym produktem marki jest woda niegazowana Żywiec Zdrój o pojemności 1,5 l. Kolejne najchętniej kupowane przez konsumentów produkty z oferty to woda gazowana w opakowaniu 1,5 l.
Dobre wyniki skłoniły spółkę do inwestycji w budowę nowej wartej 30 mln zł fabryki w gminie Radziechowy-Wieprz. "Zależy nam na wzroście naszych udziałów rynkowych - mówi Gavelli - ale będziemy rozwijać się w sposób zrównoważony. Jest to zgodne z naszą filozofią, której podstawą jest jakość, bezpieczeństwo produktów i dbałość o naturę oraz zachęcanie do zdrowego nawodnienia. To dla nas kwestie priorytetowe."
(mk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- portalspozywczy.pl

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Panele fotowoltaiczne: Monokrystaliczne vs. polikrystaliczne vs. cienkowarstwowe
Rodzaje paneli fotowoltaicznych: przewodnik po technologiach Decydując się na instalację fotowoltaiczną, stajemy przed wyborem wielu komponentów...
-
Wpis do rejestru BDO - co warto wiedzieć?
Przedsiębiorcy na co dzień muszą pamiętać o konieczności dopełnienia wielu formalności. Jedną z nich jest wpis do rejestru BDO. Samo pojęcie...
-
-
-