
Producenci napojów coraz częściej dostrzegają konieczność zrównoważonego podejścia do kwestii zarządzania zasobami wodnymi - taka strategia oznacza zysk zarówno dla środowiska, jak i dla nich samych. Jak przekonuje Joe Franses z Coca Cola Enterprises, ta tendencja musi trwać by zabezpieczyć przyszłość sektora.
Wiele z wiodących producentów napojów wyciągnęło w ostatnim czasie wnioski z rzeczy, wydałoby się, oczywistej - że głównym składnikiem ich produktów jest woda i wprowadzanie rozwiązań, które pomogą w jej oszczędzaniu to najprostsza droga do redukcji kosztów.
Zmianę podejścia na bardziej zrównoważone w kwestii wody dokumentują statystyki - według raportu organizacji Beverage Industry Environmental Roundtable, w latach 2009-2011 w 3/4 fabryk, w których butelkuje się napoje gazowane, dokonano racjonalizacji zużycia wody. W samym 2011 roku udało się zaoszczędzić w ten sposób 35 miliardów litrów wody.
Przykład płynie z góry - liderzy w produkcji napojów gazowanych okazują się również liderami zrównoważonego zarządzania zasobami wodnymi. Coca-Cola zmniejszyła zużycie wody o 5% w ciągu ostatnich pięciu lat, pomimo zwiększenia produkcji o 12%. Z kolei jedna sztuka napoju produkowanego przez Bacardi w 2012 r. pochłaniała o 11% mniej wody niż jeszcze rok wcześniej. Wreszcie firma Diageo - producent piwa Guinness i napojów Smirnoff - realizuje ambitny plan redukcji zużycia wody o 30% do 2015 roku.
(rw)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- edie.net

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Liczba elektryków rośnie szybciej niż liczba ładowarek.„Ten rok przyspieszy...
• Pod koniec 2022 roku w Polsce działało 5016 ogólnodostępnych punktów ładowania. To o 33 proc. więcej niż rok wcześniej. • Mimo że w 2022 r....
-
O czym pamiętać, projektując energooszczędny, inteligentny dom na Śląsku?
Projektowanie nowoczesnego, energooszczędnego domu wymaga dziś znacznie szerszego spojrzenia niż jeszcze kilkanaście lat temu. Poza kwestiami...
-
-
-
-