Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2005-09-30 | Ostatnia aktualizacja: 2005-09-30
Niemieccy producenci aut przechodzą na "hybrydy"

Niemieccy producenci aut przechodzą na "hybrydy"
Ostatnimi czasy miała miejsce cała seria zawartych porozumień między firmami w sprawie rozwoju i budowy napędów hybrydowych, w imię ratowania środowiska naturalnego.
Eksperci przyznają że tego typu inicjatywy są skazane na sukces. Składają się na to rekordowe ceny paliw kopalnianych i potrzeba ratowania środowiska, a także rosnące zapotrzebowanie ludzi na tego typu silniki.
Prognozy przewidują, że do roku 2010 będzie już jeździło milion samochodów z napędem hybrydowym, a liczba modeli wykorzystujących tą technologię wzrośnie z 3 (2000 rok) do 74 (2010 rok).
Szczególnie duże zainteresowanie silnikami hybrydowymi widać na szybko rozwijającym się rynku w Chinach – i tam Volkswagen chce skupić swoje działania i jednocześnie odzyskać stracony rynek. Volkswagen oficjalnie ogłosił pracę nad zbudowaniem „hybrydy” na rynek chiński oraz jej komercyjne wdrożenie w przeciągu 3 lat.
Także inne przedsiębiorstwa z branży motoryzacyjnej planują bądź już rozpoczęły szeroko zakrojone prace nad budową silnika hybrydowego. Tak było np. w przypadku DaimlerChryslera który zawarł porozumienie z General Motors, a następnie dołączyło się do nich BMW. Podobne porozumienie zawarło Audi (należące do Volkswagena) z Porsche. Z kolei Toyota która już od jakiegoś czasu sprzedaje samochód napędzany silnikiem hybrydowym (model Prius) zapowiedziała plany obniżenia jego ceny.
Wszyscy zgodnie przyznają że obecnie mija moda na „paliwożerne” samochody, a ludzie zaczynają poszukiwać ekologicznych i tanich produktów.
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- Phys Org

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Instalacje uzdatniania wody w przemyśle - najważniejsze technologie
www.automatyka.plCzystość wody jest pojęciem rozumianym na wiele sposobów. Dla osoby zażywającej kąpieli w jeziorze ważny będzie brak chemicznych...
-
Energooszczędność? Taki mamy klimat
Rosnąca świadomość ekologiczna skłania konsumentów do wyboru produktów, które mają mniejszy wpływ na kwestie klimatyczne. Rozwiązania o wysokiej...
-
-
-
-