Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2011-02-27 | Ostatnia aktualizacja: 2011-02-27
Kary za nielegalny demontaż samochodów

Kary za nielegalny demontaż samochodów
Eksperci szacują, że z ponad miliona samochodów wycofanych z eksploatacji w Polsce w 2009 roku, do legalnych stacji recyklingowych trafiło tylko około 250 tys. pojazdów. Oznacza to, że ponad 75 proc., czyli co najmniej 750 tysięcy samochodów, rozpłynęło się w szarej strefie.
Elementy wyposażenia samochodów wycofane z eksploatacji, mogą być wymontowywane tylko przez licencjonowane stacje demontażu. Za nieprzestrzeganie tego przepisu Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska może nałożyć karę od 10 do nawet 100 tys. zł. Wymogi, które musi spełniać legalna stacja demontażu, są bardzo rygorystyczne i niełatwo jest uzyskać pozwolenie na prowadzenie takiej działalności.
Przy nielegalnym demontażu samochodów, działalność nie jest opodatkowana i właściciele nie ponoszą kosztów utylizacji odpadów. Najwięcej traci na tym środowisko, ponieważ samochody są źródłem wielu odpadów mogących skazić glebę i wody podziemne (metale kolorowe, tworzywa sztuczne, płyny czy oleje silnikowe, które zawierają metale ciężkie, tj. kadm, ołów).
Dzięki odpowiednim technologiom, jakimi dysponują profesjonalne stacje demontażu, wiele z pozyskanych elementów, może być ponownie wykorzystanych. Opony mogą posłużyć jako opał w cementowniach albo sproszkowany dodatek do mas asfaltowych poprawiający ich przyczepność. A wiele mechanizmów, łącznie z silnikami i przekładniami, nadaje się do regeneracji i ponownego użycia.
(mm)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- motoryzacja.interia.pl

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Wynajem systemów napowietrzania - proste rozwiązanie poważnych problemów
ZANIM KUPISZ SPRAWDŹ. ZAMIAST KUPOWAĆ WYNAJMIJ. Od lat specjalizujemy się w dostawach aeratorów powierzchniowych. Już ponad 250 takich urządzeń...
-
Uliczne lampy solarne i hybrydowe. Profesjonalne oświetlenie ledowe ulic
Oświetlenie publiczne jest jednym z najważniejszych elementów wyposażenia miejskiej infrastruktury. Pomijając walory estetyczne, jakie wnosi w...
-
-
-