
Z każdym rokiem zwiększa się odsetek akumulatorów z samochodów hybrydowych Toyoty we własnej sieci sprzedaży, które poddawane są recyklingowi. Obecnie jest to już 91%, jednak w przyszłości recykling akumulatorów tej marki osiągnąć ma poziom 100%. Ostatnio program został rozszerzony o niezależne stacje ELV (end-of-live vehicle).
Toyota przedłużyła do 31 marca 2018 roku umowy dotyczące recyklingu akumulatorów, zawarte z francuskim Société Nouvelle d'Affinage des Métaux (SNAM) i belgijskim Umicore N.V, odpowiedzialnymi w Europie za odzyskiwanie i recykling akumulatorów niklowo-metalowo-wodorkowych i litowo-jonowych.
Akumulatory wykorzystywane w napędzie hybrydowym zwykle wytrzymują cały cykl życia pojazdu, a nawet dłużej. Do recyklingu trafiają zazwyczaj po zakończeniu eksploatacji samochodu, np. w wyniku szkody całkowitej.
"Kiedy nasi klienci wybierają samochód hybrydowy - mówi Steve Hope, General Manager odpowiedzialny w Toyocie za sprawy środowiskowe - są już świadomi jego przewag w dziedzinie zużycia paliwa, komfortu jazdy czy ogólnie bezstresowej eksploatacji. Obecnie pojawia się kolejny powód do zakupu pojazdu hybrydowego – gwarancja, że wyznacza on nowy standard pod względem parametrów środowiskowych, w całym cyklu życia produktu".
(mk)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- auto-swiat.pl

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Jak dobrać system filtracji do konkretnego rodzaju zanieczyszczeń przemysłowych?
Systemy filtracji stanowią nieodzowny element nowoczesnych instalacji odkurzania i odpylania w zakładach przemysłowych. Ich zadaniem jest...
-
Energooszczędność? Taki mamy klimat
Rosnąca świadomość ekologiczna skłania konsumentów do wyboru produktów, które mają mniejszy wpływ na kwestie klimatyczne. Rozwiązania o wysokiej...
-
-
-
-