Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2009-12-17 | Ostatnia aktualizacja: 2009-12-17
Firmy inwestują w ekologię dla oszczędności i prestiżu
Ponad 60 proc. małych i średnich przedsiębiorstw jest gotowych zainwestować własne środki w ekotechnologie. Zależy im na środowisku, ale bardziej na opinii firmy, która o nie dba.
Aż 76 proc. przedsiębiorstw podejmuje działania proekologiczne, by obniżyć koszty w firmie. Ponad połowa uważa również, że wprowadzanie ekorozwiązań poprawia wizerunek - takie wnioski wynikają z raportu Fundacji Partnerstwo dla Środowiska na podstawie badania uczestników programu Czysty Biznes.
Przedsiębiorcy, zwłaszcza z grupy małych i średnich, oczekują obok efektu ekologicznego, efektów ekonomicznych - zmniejszenie rachunków za wodę, energię, odprowadzone odpady oraz pośrednio poprzez wzmocnienie wizerunku firmy, dzięki któremu zyskują zaufanie konsumentów oraz zdobywają nowych, świadomych ekologicznie klientów – tłumaczy Joanna Węgrzycka, kierownik programu Czysty Biznes Fundacji Partnerstwo dla Środowiska. Firmy oczekują, że wprowadzone przez nich rozwiązania przyczynią się do poprawy konkurencyjności i zdobycia nowych rynków zbytu. Wprowadzenie ekologicznych rozwiązań to także większe możliwości ubiegania się o dotacje – dodaje Joanna Węgrzycka.
Aż 60 proc. badanych firm jest gotowych wyłożyć środki na rozwiązania sprzyjające środowisku, jeśli przyniosą one korzyści. Takich firm przybywa – jest ich o 8 proc. więcej niż w zeszłym roku.
Działania ekologiczne to na ogół rozwiązania wymagające niewielkich wydatków, jak wprowadzenie segregacji odpadów, instalacja reduktorów przepływu wody czy wymiana żarówek na energooszczędne. Większego kapitału wymaga zaś termomodernizacja, modernizacja linii technologicznych, instalacja pomp ciepła czy kolektorów słonecznych. A z raportu wynika, że wysokie nakłady odstraszają firmy.
(mm)
Aż 76 proc. przedsiębiorstw podejmuje działania proekologiczne, by obniżyć koszty w firmie. Ponad połowa uważa również, że wprowadzanie ekorozwiązań poprawia wizerunek - takie wnioski wynikają z raportu Fundacji Partnerstwo dla Środowiska na podstawie badania uczestników programu Czysty Biznes.
Przedsiębiorcy, zwłaszcza z grupy małych i średnich, oczekują obok efektu ekologicznego, efektów ekonomicznych - zmniejszenie rachunków za wodę, energię, odprowadzone odpady oraz pośrednio poprzez wzmocnienie wizerunku firmy, dzięki któremu zyskują zaufanie konsumentów oraz zdobywają nowych, świadomych ekologicznie klientów – tłumaczy Joanna Węgrzycka, kierownik programu Czysty Biznes Fundacji Partnerstwo dla Środowiska. Firmy oczekują, że wprowadzone przez nich rozwiązania przyczynią się do poprawy konkurencyjności i zdobycia nowych rynków zbytu. Wprowadzenie ekologicznych rozwiązań to także większe możliwości ubiegania się o dotacje – dodaje Joanna Węgrzycka.
Aż 60 proc. badanych firm jest gotowych wyłożyć środki na rozwiązania sprzyjające środowisku, jeśli przyniosą one korzyści. Takich firm przybywa – jest ich o 8 proc. więcej niż w zeszłym roku.
Działania ekologiczne to na ogół rozwiązania wymagające niewielkich wydatków, jak wprowadzenie segregacji odpadów, instalacja reduktorów przepływu wody czy wymiana żarówek na energooszczędne. Większego kapitału wymaga zaś termomodernizacja, modernizacja linii technologicznych, instalacja pomp ciepła czy kolektorów słonecznych. A z raportu wynika, że wysokie nakłady odstraszają firmy.
(mm)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- gazetaprawna.pl

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Gra w zielone
Liczba dostawców energii wiatrowej wzrasta z roku na rok i zbliża się już do trzystu. Małych elektrowni wodnych o mocy do 1 MW, które zaopatrują w...
-
Kilka powodów, by zainwestować w magazyn energii
Wysokie ceny prądu, zmiany w systemie rozliczeń prosumentów i coraz większa dostępność technologii sprawiają, że magazyny energii cieszą się...
-
-
-
-