Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
ABIS R&D
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2020-03-04  |  Ostatnia aktualizacja: 2020-03-04
E-hulajnogi Bird wracają do Warszawy
Ilustracja nadesłana (przez cluepr)
Ilustracja nadesłana (przez cluepr)

Od 5 marca mieszkańcy Warszawy i goście stolicy znów będą mogli korzystać z elektrycznych hulajnóg Bird. Operator wraca do miasta po zimowej przerwie.

Bird zadebiutował w Warszawie w kwietniu 2019 roku jako firma, która dzięki e-hulajnogom chce wpłynąć na ograniczenie ruchu samochodowego w mieście oraz przeciwdziałać rosnącemu poziomowi zanieczyszczeń powietrza. W pierwszym sezonie funkcjonowania Bird w Warszawie użytkownicy przejechali ponad 470 tys. km. Gdyby tę samą liczbę przejechali samochodem, spowodowałoby to wyemitowanie do atmosfery blisko 120 tys. kg CO2.

- W Warszawie to nadmierny ruch samochodowy w największym stopniu odpowiada za wysoki poziom zanieczyszczeń powietrza, a co za tym idzie, wpływa na komfort życia mieszkańców. Elektryczne hulajnogi Bird są przyjazne środowisku i pomagają walczyć z problemem niskiej jakości powietrza. Po pierwszym sezonie funkcjonowania w Warszawie widzimy, że mieszkańcy coraz chętniej korzystają z tego środka transportu.

Ciekawostką jest, że nasi użytkownicy aż 8501 razy przejechali obok Kolum0ny Zygmunta. Wśród innych popularnych miejsc w Warszawie znalazły się: Dworzec Centralny, Pałac Kultury i Nauki, Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN czy turystyczne ulice, takie jak Świętokrzyska, Nowy Świat i Krakowskie Przedmieście. - mówi Mathieu Deloly, General Manager Poland w Bird.

E-hulajnogi to również recepta na problem tzw. "ostatniej mili", czyli kiedy podróże transportem publicznym są zbyt krótkie, aby były opłacalne, a dojście do celu pieszo zbyt czasochłonne.

Bird na bieżąco będzie monitorował zapotrzebowanie na hulajnogi i regulował ich liczbę na ulicach tak, by żaden pojazd nie stał nieużywany na chodniku, ale mógł być wykorzystywany maksymalnie długo. Według raportu agencji konsultingowej Carbon 4 The Role of e-scooters and Light Electric Vehicles in Decarbonizing Cities żywotność standardowej hulajnogi wynosi ok. 3-4 miesiące. W przypadku hulajnóg Bird może to być nawet 18 miesięcy.

- Wszystkie hulajnogi Bird, które były na ulicach w zeszłym sezonie, przeszły przegląd w naszym serwisie w przerwie zimowej i są gotowe do jazdy - dodaje Mathieu Deloly.

W celu skorzystania z e-hulajnogi trzeba mieć dedykowaną aplikację Bird. Wypożyczenie następuje po zeskanowaniu kodu QR. Opłata za odblokowanie wynosi 3 zł, a każda minuta korzystania z niej kosztuje 50 groszy. Warszawianie będą mogli używać pojazdów codziennie przez całą dobę.

Od 9 marca, 10% najlepszych użytkowników Bird z zeszłego sezonu, będzie mogło skorzystać przez tydzień z darmowych odblokowań. Zostaną oni poinformowani o tym za pośrednictwem powiadomienia w aplikacji oraz drogą mailową.

Bird to najpopularniejsza firma tzw. sharingu hulajnóg w USA. Na całym świecie działa już w ponad 100 miastach. 27 lutego hulajnogi Bird wróciły po zimowej przerwie do Krakowa z ogromnym sukcesem. W najbliższym czasie zaplanowano również powrót na ulice Wrocławia i Poznania.

 (gz)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
cluepr
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także