Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
ABIS R&D
Powrót do listy komunikatów Dodano: 2008-01-15  |  Ostatnia aktualizacja: 2021-05-13
Zastosowanie Switch’y Ethernetowych WESTERMO w obsłudze ruchu kolejowego w Mediolanie
Zastosowanie Switch’y Ethernetowych WESTERMO redukuje koszty zbierania danych w obsłudze ruchu kolejowego w Mediolanie

Zastosowanie standardu Ethernet znacznie obniża koszty systemu komunikacyjnego. Opracowane przez WESTERMO technologie umożliwiają realizację systemów również dla kolei.Aplikacja zrealizowana została przez FERROVIE NORD MILANO ESERCIZIO. Switch’e Ethernet zostały zakupione i zainstalowane bezpośrednio przez przewoźnika kolejowego.

FERROVIE NORD MILANO ESERCIZIO (drugi największy przewoźnik kolejowy we Włoszech) wdraża sprzęt Ethernetowy WESTERMO w miejsce urządzeń analogowych. Urządzenia WESTERMO umożliwiają światłowodową transmisję danych z zaawansowanych sterowników PLC i z czujników umieszczonych przy torowiskach, do centrum sterowania w SARONNO. Wejściowe/wyjściowe sygnały binarne są transmitowane z czujników przy torowiskach do serwerów SCADA. Zastosowano certyfikowany dla kolei switch L328 produkcji WESTERMO. Pozwala to na tworzenie sieci o różnych topologiach i długich dystansach, bazujących na kablach miedzianych i światłowodowych.

Sterownie otrzymują informacje dotyczące stanu pociągu, pozycji, prędkości, trasy (szlabany, przełącznice) z wielu urządzeń i systemów, co zapewnia większe bezpieczeństwo i serwis na wysokim poziomie. Większość systemów kontrolnych i alarmowych jest rozmieszczonych bardzo daleko od urządzeń komunikacyjnych w stacjach.

System funkcjonuje w oparciu o bardzo wiele urządzeń kontrolnych i pomiarowych. Realizuje się aktualizację danych z dużą częstotliwością. Nieodłączną częścią systemu jest układ raportowania i alarmów sygnalizujących każde odstępstwa od normy.

Ekonomicznie opłacalne rozwiązanie umożliwiające przepływ danych z prędkością 100 Mbit

W przeszłości, zbieranie danych odbywało się za pomocą systemów analogowych. Wymagało to użycia wielu analogowych urządzeń (kosztownych) o bardzo niskich prędkościach przepływu danych. Zastosowanie switch’y WESTERMO serii LYNX jest ekonomicznie bardzo opłacalne ponieważ eliminuje potrzebę wykorzystania innych urządzeń do zarządzania siecią. Sprzęt Westermo jest łatwy do zainstalowania i eksploatowania, w rezultacie FERROVIE NORD MILANO ESERCIZIO jest w stanie samo instalować i utrzymywać sieć.

Pierwsze 10 stacji zostało już zainstalowanych. System w najbliższym czasie ma zostać rozszerzony o kolejne 22 stacje.

Wysoka niezawodność i dostępność

WESTERMO jest producentem przemysłowych urządzeń ethernetowych przeznaczonych dla aplikacji: kontrolno-sterujących, inteligentnych systemów transportu, kolejowych systemów sygnalizacji i innych otwartych systemów automatyki.

Switch’e Ethernetowe WESTERMO serii LYNX wyposażone są w mocną i niezawodną obudowę dla uzyskania maksymalnej trwałości i minimalnych kosztów życia produktu. Switch’e te wykorzystywane są w aplikacjach obejmujących stacje kolejowe, systemy sygnalizacji, systemy informacji kolejowej i metro.

FERROVIE NORD MILANO ESERCIZIO używają switch’y WESTERMO serii LYNX L328. Spełniają one najsurowsze normy przemysłowe i środowiskowe: metalowa obudowa, IP40, temperatura pracy -40°C - +70°C, brak elementów ruchomych, redundantne wejście zasilania. Technologia FRNT gwarantuje bardzo wysoką dyspozycyjność sieci. Oferuje ona ultra szybką rekonfigurację sieci (20 ms). FRNT eliminuje skutki uszkodzenia połączeń sieciowych i/lub switch’y. Zarządzanie switch’ami jest bardzo proste dzięki wykorzystaniu programu IP Config Tool znajdującego się pod Windows’em. Oprogramowanie to jest bezpłatne. Do zarządzania można użyć każdego portu ethernetowego. Do konfiguracji parametrów w switch’u nie jest potrzebny port szeregowy. Oznacza to, że switch LYNX może być zamontowany i zainstalowany przed konfiguracją. Jednym z najważniejszych argumentów w wyborze switch’y WESTERMO serii LYNX dla tej aplikacji by niezwykle wysoki wskaźnik MTBF.

Opis aplikacji:

• Długość sieci ok. 60 km
32 switch’e serii LYNX L328 (spełniające normy kolejowe)
• Topologia redundantnego pierścienia
• Prędkość transmisji danych 100 Mbit/s
• Czas rekonfiguracji sieci <20 ms

Więcej informacji:

www.westermo.com.pl
http://www.westermo.com.pl/56.php
http://www.westermo.com.pl/download/MILAN.pdf
http://adaptery.westermo.com.pl/download/L300%20opis%20polski.pdf
tel.: (32) 33 111 06-08
mail: westermo@westermo.com.pl
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.