
10-11 września odbyła się jubileuszowa - dziesiąta - edycja organizowanego przez Instytut Mechaniki Budowli Politechniki Krakowskiej seminarium „Wpływ hałasu i drgań wywołanych eksploatacją transportu szynowego na budynki i ludzi w budynkach – diagnostyka i zapobieganie". W skrócie - "Wibroszyn".
Na seminarium Wibroszyn dominują tematy związane z drganiami pochodzącymi od kolei, metra i linii tramwajowych oraz ochroną ludzi i budynków przed ich wpływem. Prelegenci zawsze powołują się na doświadczenia i badania prowadzone przy konkretnych projektach. Tym razem były to m.in. warszawskie metro i dworzec Łódź Fabryczna.
"Tematyka seminarium jest bardzo istotna i ważna szczególnie dla tych osób, które żyją w obszarach zurbanizowanych – mówił prorektor Politechniki Krakowskiej, prof. dr hab. inż. Jan Kazior. Chcę podkreślić, że Politechnika Krakowska, a konkretnie Wydział Inżynierii Lądowej i Instytut Mechaniki Budowli, ma w tym zakresie ogromne doświadczenie, ponieważ dotychczas uczestniczył w wielu ważnych ekspertyzach i projektach, nie tylko w Polsce, ale również za granicą."
W tym roku omawiane były m. in. aktualizacje norm PN-B-02170 i PN-B-02171 dotyczących wpływu drgań na budynki i ludzi w budynkach opowiedział uczestnikom. Temat przybliżył prof. dr hab. inż. Janusz Kawecki.
"Instytut Mechaniki Budowli - podkreślał dziekan Wydziału Inżynierii Lądowej, prof. dr hab. inż. Tadeusz Tatara - jest liderem jeśli chodzi o uwzględnianie wpływów dynamicznych na budowle. Świadczą o tym m.in. prace podejmowane przy nowelizacji normy do oceny wpływu drgań przenoszonych przez podłoże na budowle. Jesteśmy obecni przy najważniejszych inwestycjach, nie tylko kolejowych, ale również już od wielu lat na budowie metra warszawskiego - w tej chwili rozpoczynamy prace przy ocenie drugiej linii metra – oraz drogowych. Staramy się wspomagać swoimi rozwiązaniami i myślą techniczną , aby ludziom żyło się lepiej, wygodniej i bezpieczniej."
Organizatorzy zapowiadają inaugurację kolejnej dekady w historii seminarium już za rok.
(mk)
Kategoria wiadomości:
Inne
- Źródło:
- edroga.pl

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Strefy Czystego Transportu w polskich miastach to zmiana obliczona na lata
Kraków to pierwsze polskie miasto, które podjęło próbę utworzenia Strefy Czystego Transportu (SCT) sięgającej jego granic administracyjnych....
-
Uliczne lampy solarne i hybrydowe. Profesjonalne oświetlenie ledowe ulic
Oświetlenie publiczne jest jednym z najważniejszych elementów wyposażenia miejskiej infrastruktury. Pomijając walory estetyczne, jakie wnosi w...
-
-
-
-