
Wkrótce polskie miasta mogą rozpocząć realizację ogromnych inwestycji w linie tramwajowe. Wszystko dzięki sięgającemu 85% wartości projektu dofinansowaniu z Unii Europejskiej. Bruksela chce w ten sposób przeciwdziałać zmianom klimatycznym, ponieważ jej zdaniem im większa część pasażerów przesiądzie się z samochodów do tramwajów, tym mniejsza będzie emisja CO2 i innych niepożądanych gazów zawartych w spalinach benzynowych.
Bruksela naciska na Polskę, aby dokonała wielkich inwestycji w transport zbiorowy, przede wszystkim szynowy. Zdaniem brukselskich urzędników ten typ transportu w największym stopniu przyczynia się do redukcji emisji CO2. W budżecie unijnym na lata 2014-2020 zarezerwowanych na ten cel zostało 16 mld zł. Inwestycje w budowę nowych linii tramwajowych oraz w tabor tramwajowy planują nawet te miasta, które kiedyś usunęły tramwaje.
Polskie samorządy już zaczęły zgłaszać projekty. Plan rządowy zakłada, że do 2022 roku powstanie 168 km nowych lub gruntownie zmodernizowanych linii tramwajowych, a liczba podróży komunikacją zbiorową w ciągu najbliższych 8 lat wzrośnie o 35%.
(mk)
Kategoria wiadomości:
Inne
- Źródło:
- biztok.pl, wyborcza.biz

Komentarze (1)
Czytaj także
-
Ochrona atmosfery w energetyce i przemyśle
Rozwój cywilizacji jest niemożliwy bez energii elektrycznej i dlatego z roku na rok świat wytwarza coraz więcej energii, zwiększając...
-
Spektrometria mas – klucz do analizy chemicznej na najwyższym poziomie
W dobie rosnących wymagań w zakresie precyzyjnej analizy chemicznej, techniki pomiarowe muszą sprostać coraz bardziej zaawansowanym potrzebom...
-
-
-
-
-
Instalacje uzdatniania wody w przemyśle - najważniejsze technologie
www.automatyka.pl
majack3
A co z trolejbusami? bardziej komfortowe - ciche!! i wymagające przynajmniej o połowę mniejszych nakładów inwestycyjnych bo nie potrzebują szyn.