
Po niespełna dwóch i pół latach działalności do Serwisu energetyka.xtech.pl dołączyła dwutysięczna firma z branży. Średnio każdego dnia działania Serwisu grono podmiotów zarejestrowanych poszerzało się o ponad 2 firmy. Dziś pokaźna grupa użytkowników Serwisu udowadnia, że prowadzenie biznesu za pomocą Internetu w branży energetycznej jest nie tylko praktyczne, ale również się opłaca.
Każda rocznica skłania do refleksji. W przypadku Serwisu branżowego refleksji tej nie można podjąć w oderwaniu od środowiska, w którym działamy. Gdy powoływaliśmy do życia Serwis w czerwcu 2005 r., było oczywiste, że Internet jest medium przyszłościowym. Nie wiedzieliśmy jednak, z jakim odzewem spotka się zaproponowana przez nas formuła prowadzenia portalu w branży, która tradycjami sięga początków ubiegłego stulecia.
Od początku istnienia Serwisu zakładaliśmy, że ma być on przede wszystkim pomocny w codziennej pracy. W oparciu o to założenie powstała wizja Serwisu skutecznie łączącego sferę informacyjną z biznesową. Flagowe narzędzia Serwisu: katalog branżowy oraz mechanizm zapytań ofertowych wniosły nową wartość w zakresie komunikacji handlowej w branży.
Pierwsza prezentacja Serwisu odbyła się na targach Energetab 2005 w Bielsku Białej, czyli w kilka miesięcy po jego utworzeniu. Od tego czasu konsekwentnie uczestniczymy w najważniejszych wydarzeniach targowych w branży. Początkowo były to wspomniane już, największe i najstarsze targi branży elektroenergetycznej Energetab, oraz targi ekologiczne Poleko w Poznaniu. Niebawem pojawiły się jednak kolejne imprezy, takie jak kieleckie targi Enex, poznański Expopower czy w ostatnim roku lubelskie Energetics.
Każda kolejna edycja targów to okazja do zbierania opinii i pomysłów dotyczących Serwisu. W ciągu trzech minionych lat usłyszeliśmy ich wiele. To głosy użytkowników (nieraz sceptyczne, innym razem pochlebne) wspomogły rozwój Serwisu i dały podstawy do decyzji o kierunku jego rozwoju.
Dziś do branżowców kierujemy publikowane w serwisie „Wiadomości”, informujące o nowościach technicznych i zmianach na rynku. Cyklicznie weryfikujemy strukturę katalogu branżowego, uszczegółowiając ją i dostosowując do aktualnej oferty dostępnych w kraju produktów i usług. W ciągu miesiąca zarządzamy dystrybucją średnio 250 zapytań ofertowych składanych przez użytkowników na stronach Serwisu.
Rozwijamy także funkcjonalności mające na celu publikowanie artykułów merytorycznych. W serwisie powstał dział „publikacje”, gromadzący artykuły problemowe o różnym stopniu szczegółowości, nawiązujące jednak bezpośrednio do tematyki energetycznej. Ponad rok temu rozpoczęliśmy wydawanie serii „raportów branżowych”. Artykuły tworzące ich treść dostarczają wiedzę na temat technologii i rynku wąsko zdefiniowanych segmentów branży energetycznej. Aktualnie prezentujemy problematykę zagadnień:
Cieszą nas osiągane efekty. Obecnie Serwis dopracował się miejsca w czołówce mediów internetowych w branży. Jako odpowiedź na hasło „energetyka”, Serwis znajduje się w czołowych wynikach wyszukiwania. W ciągu miesiąca notujemy średnio 30 tys. wejść na strony energetyka.xtech.pl. Nasz e-biuletyn odbiera 2400 subskrybentów.
Wyniki te przekonują nas, że zaproponowany Państwu model Serwisu branżowego jest przyjmowany pozytywnie w coraz szerszym gronie osób. Wierzymy, że będziemy rozwijać się wraz z branżą energetyczną i dla niej. W planach na najbliższy rok mamy uruchomienie nowej wersji Serwisu działającej w ramach platformy wielojęzycznej, o wzbogaconej funkcjonalności.
(pk,ml)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- Redakcja energetyka.xtech.pl

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Sołtysi Ambasadorami programu „Czyste Powietrze” – Korzyści i efekty programu
Program „Czyste Powietrze" to jeden z najważniejszych projektów ekologicznych w Polsce, mający na celu poprawę jakości powietrza poprzez...
-
Ekologiczne maty wejściowe – czystość, oszczędności i wizerunek Twojej firmy...
Dbanie o środowisko naturalne przestało być wyborem — stało się koniecznością. Firmy na całym świecie szukają sposobów, by zmniejszyć swój wpływ...
-
-
-
-
-
-