
Pod koniec lutego ogłoszono laureatów pierwszej międzynarodowej nagrody dla firm redukujących zużycie wody. Wyróżniono cztery firmy: Coca-Colę, znane w Wielkiej Brytanii Sainsbury (sieć delikatesów) oraz Branston (produkcja artykułów spożywczych, głównie przetworów), a także Sunlight (producent baterii i innych systemów zaopatrzenia w energię).
Celem nagrody ustanowionej przez Carbon Trust jest promocja rozwiązań biznesowych dążących do kontroli, zarządzania i redukcji zużycia wody. Aby uzyskać certyfikat Carbon Trust Water Standard, firmy muszą spełnić wymagania ilościowe i jakościowe. Do tych pierwszych należy kontrola głównych źródeł zaopatrzenia w wodę, mierzenie tego, ile wody uzyskuje się ze źródeł powierzchniowych, gruntowych oraz ze zbieranej deszczówki. Ważne również, aby monitorować ilość produkowanych ścieków. Firmy, które chcą uzyskać certyfikat, muszą się wykazać trwałymi oszczędnościami w zużyciu wody, zarówno tej pobieranej, jak i tej oddawanej do środowiska w formie ścieków. Przedsiębiorstwa muszą spełnić również ustanowione przez Carbon Trust wymogi jakościowe dotyczące zarządzania i kontroli wody.
Szef Carbon Trust, Tom Delay, tak wyjaśnia sens istnienia nagrody: „Ustanowiliśmy certyfikat, aby pomóc przedsiębiorstwom monitorować i zarządzać zużyciem wody. Chcemy im także służyć pomocną dłonią we wdrażaniu efektywnego gospodarowania zasobami do planów biznesowych. Zużycia wody nie było jak dotąd priorytetem w wielu działaniach biznesowych. Jednak realia są takie, że w przyszłości grożą nam niedobory wody, i trzeba jak najszybciej zmienić postawę firm w tym względzie".
(rw)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- edie.net

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Jak dobrać system filtracji do konkretnego rodzaju zanieczyszczeń przemysłowych?
Systemy filtracji stanowią nieodzowny element nowoczesnych instalacji odkurzania i odpylania w zakładach przemysłowych. Ich zadaniem jest...
-
Opakowania kartonowe a ekologia – jak to jest z tym recyklingiem?
Opakowania kartonowe pochodzące z recyklingu zyskują na popularności jako przyjazna Ziemi alternatywa dla tradycyjnych materiałów opakowaniowych....
-
-
-
-