Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2011-12-04 | Ostatnia aktualizacja: 2011-12-04
Naukowcy z Uniwersytetu Stanford opracowali nową metodę ładowania baterii samochodów elektrycznych

Naukowcy z Uniwersytetu Stanford opracowali nową metodę ładowania baterii samochodów elektrycznych
Aby zastosować tą metodę, należy wbudować w ulicę zespołów cewek magnetycznych. Cewki te, wytwarzając słabe pole magnetyczne, oddziaływałyby na cewki znajdujące się w samochodzie elektrycznym, przenosząc moc i w ten sposób ładując baterię. Ten rodzaj transferu energii naukowcy porównują do arii wykonywanej przez śpiewaczkę operową, która potrafi rozbić szkło przy wysokich tonach.
Badania wykonane w 2007 roku przez naukowców z Massachusetts Institute of Technology wykazały możliowość bezprzewodowego transferu mocy przez dwa obiekty znajdujące się w odległości do 2 metrów.
Wyniki prac zespołu prof. Fana, przedstawione w październikowym Global Climate and Energy Project Symposium na Uniwersytecie Satnford, wykazują że ładowanie baterii samochodowych będzie możliwe przy dużych prędkościach. Uwzględniające masę i szybkość samochodu, obliczenia pokazały, że zestaw cewek rezonansowych, może przenieść 10 kW energii z wydajnością 97 proc. w czasie 7 mikrosekund, co umożliwia ładowanie baterii przy prędkościach osiąganych na autostradach.
Według prof. Fana, system ten ma dwie istotne zalety, możliwość mobilnego ładowania niemal wszędzie tam gdzie może dojechać samochód oraz zastosowania lżejszych i mniejszych baterii, co zmniejsza koszty samochodu elektrycznego.
(mm)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- newscientist.com

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Schneider Electric wprowadza ekologiczne opakowania
Firma Schneider Electric, zajmująca pierwsze miejsce w indeksie Corporate Knights 100 Global 2021 – „100 najbardziej zrównoważonych korporacji na...
-
Recykling i optymalna gospodarka odpadami – wyzwania firm produkcyjnych?
www.automatyka.plTrendy proekologiczne na całym świecie sprawiają, że dbanie o środowisko staje się coraz ważniejszym aspektem dla zakładów przemysłowych. Czy
-
-
-
-