Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2012-01-15 | Ostatnia aktualizacja: 2012-01-15
Łódź: rusza kampania edukacyjno-informacyjna "Zgnieć butelkę"

Łódź: rusza kampania edukacyjno-informacyjna "Zgnieć butelkę"
Zadaniem kampanii jest promowanie zmniejszania objętości odpadów produkowanych w gospodarstwach domowych oraz edukować, jak prowadzić świadomy recykling, jak segregować i jak postępować z odpadami, by zajmowały mniej miejsca.
Prawie każdy produkt spożywczy pozostawia po sobie jednorazowe opakowanie, które trafia do kosza, a produktem zajmującym najwięcej miejsca w workach na śmieci jest butelka PET. Rynek opakowań w Polsce i na świecie stale się rozwija, pojawia się coraz więcej atrakcyjnych, ale zbędnych opakowań. Stale wzrasta ilość odpadów komunalnych w przeliczeniu na mieszkańca, przez co zwiększa się ich objętość. Rocznie zużywa się ok. 120 mln ton butelek PET i co rok jest ich o 5% więcej. Każdego roku statystyczny Polak wyrzuca około 3 kg butelek PET.
Kampania edukacyjno-informacyjna „Zgnieć butelkę" kładzie nacisk na promocję dobrych praktyk - zgniatanie odpadów, zwłaszcza butelek, opakowań kartonowych i puszek, a przez to redukowanie ich objętości.
(mm)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- uml.lodz.pl

Komentarze (0)
Czytaj także
-
System kaucyjny wkracza w życie. Co to oznacza dla biznesu i środowiska?
Trudno obecnie przeoczyć narastające problemy związane ze zmianami klimatycznymi i zanieczyszczeniem środowiska. Mają one wpływ zarówno na nasze...
-
Ekologiczne maty wejściowe – czystość, oszczędności i wizerunek Twojej firmy...
Dbanie o środowisko naturalne przestało być wyborem — stało się koniecznością. Firmy na całym świecie szukają sposobów, by zmniejszyć swój wpływ...
-
-
-
-