Komisja Europejska wycofała się z proponowanych przez siebie zmian przepisów, które miałyby zmniejszyć hałas powodowany przez hamujące pociągi towarowe dojeżdżające do stacji. Komisja nie zdecydowała się na wprowadzenie w życie gotowych już przepisów prawdopodobnie ze względów ekonomicznych.
Pomysłem KE na walkę z hałasem emitowanym przez hamujące pociągi były specjalne nakładki na hamulce, które redukują hałas. Bruksela chciała, by od 2022 roku w takie nakładki były wyposażone wszystkie pociągi towarowe na trasach międzynarodowych. Komisja początkowo przekonywała, że koszty wymiany klocków hamulcowych nie będą wysokie.
Przedstawiciele PKP apelowali jednak o przygotowanie pogłębionych analiz ekonomicznych. W rezultacie KE wycofała się z wcześniejszych zamiarów i nie ogłosi komunikatu nakazującego wymianę. Będzie jedynie dokument roboczy, na podstawie którego państwa członkowskie Unii zdecydują o tym, czy kontynuować prace legislacyjne w tej sprawie, czy odrzucić pomysły Komisji.
(mk)
Kategoria wiadomości:
Inne
- Źródło:
- polskieradio.pl
Komentarze (0)
Czytaj także
-
Zero Emisji, Zero Kompromisów: jak powstają maszyny przyszłości
Dążenie do bezemisyjności w branży budowlanej Przemysł maszyn budowlanych przechodzi transformację. W miarę jak cele zrównoważonego rozwoju i...
-
150 lat „Przeglądu Technicznego (1866-2016)
Po upadku powstania styczniowego, Polska pogrążyła się w żałobie. Klęska miała wpływ nie tylko na stan ducha, ale także na gospodarkę,...
-
-
-
-
-