Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Ekosystem BIOMAC
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2011-04-11  |  Ostatnia aktualizacja: 2011-04-11
Hybrydowe zespoły napędowe firmy Siemens do „zielonych autobusów”
Hybrydowe zespoły napędowe firmy Siemens do „zielonych autobusów”
Hybrydowe zespoły napędowe firmy Siemens do „zielonych autobusów”
Nowoczesne hybrydowe zespoły napędowe firmy Siemens do „zielonych autobusów” komunikacji miejskiej w znaczący sposób ograniczają koszty funkcjonowania komunikacji miejskiej i pozwalają zaoszczędzić do 30% paliw.

Siemens produkuje nowe hybrydowe jednostki napędowe systemu Elfa do zastosowania w autobusach komunikacji miejskiej. Silnik Diesla, który do tej pory napędzał tylną oś pojazdu, ma za zadanie zasilenie generatora wytwarzającego energię elektryczną, która za pomocą systemu elektroenergetycznego zasila jeden lub więcej silników elektrycznych napędzających os pojazdu. Na przykład w Niemczech ponad połowa przejazdów komunikacji publicznej opiera się na autobusach obsługujących linie miejskie i aglomeracyjne. Autobusy emitują duże ilości spalin, są dość głośne i mają niekorzystny wpływ na środowisko. Rozwiązaniem długofalowym byłby silnik elektryczny. Problem polega na tym, że dzisiejsze technologie opierające się na tego typu napędzie są dość drogie. Mimo to na przykład w Chinach pewna liczba autobusów jest już wyposażona w nowoczesne akumulatory litowo- jonowe. Ruch miejski wymaga od pojazdu wielokrotnego hamowania i zatrzymania się na skrzyżowaniach. Z tego powodu systemy hybrydowe stają się alternatywa do rozwiązań tradycyjnych lub bazujących wyłącznie na silnikach elektrycznych.

System Elfa firmy Siemens jest skonstruowany w ten sposób, że silniki elektryczne podczas hamowania autobusu pracują jak generatory prądu. Wytworzona w ten sposób energia gromadzona jest w zasobniku energii, a następnie jest zużywana do napędu pojazdu. Dzięki temu na części trasy autobusy korzystają wyłącznie z zasilania elektrycznego, które jest wolne od trujących spalin wytwarzanych przez silniki tradycyjne. Zasięg pojazdu zasilanego w ten sposób zależny jest sprawności zasobników energii i wynosi od kilkuset metrów do kilku kilometrów.

Zastosowane rozwiązanie pozwala na efektywne zarządzanie energią potrzebną do napędzania pojazdu i przyczynia się do większej ekonomiki jazdy. Autobusy stają się cichsze i bardziej ekologiczne. W znaczny sposób spada zużycie paliwa. Testy wykazały, iż przy przejechaniu 60 tysięcy kilometrów zużycie oleju napędowego wynosi 10 tysięcy litrów, co oznacza ograniczenie spalania o około 30%. Systemy napędowe Elfa zostały zainstalowane w wielu autobusach poruszających się po europejskich miastach. Wykorzystywane są m.in. w londyńskich piętrusach. Władze Hamburga planują wprowadzenie tego rozwiązania do swoich autobusów, które wykorzystują silnik diesla w celu wytwarzania energii elektrycznej, a nie w jak dotąd do napędzania pojazdu. Rozwiązanie tego typu jest przeznaczone także dla innych pojazdów, które zmuszone są do wielokrotnego hamowania i zatrzymywania się, dotyczy to w szczególności pojazdów komunalnych i małych samochodów dostawczych.

Zespoły napędowe Elfa są jednym z elementów programu prowadzonego przez firmę Siemens przyczyniającego się do ochrony środowiska naturalnego.

(xt)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
Siemens Sp. z o.o.
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także