
Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie rozpoczęły testy nowego autobusu elektrycznego - Solaris Urbino Electric.
Przez najbliższe dwa tygodnie pasażerowie linii 222 będą mogli przypomnieć sobie wrażenia z jazdy trolejbusem. Elektryczny Solaris nie korzysta wprawdzie z trakcji, ale również posiada cichy, pozbawiony biegów silnik, który zapewnia lepszy komfort jazdy. Aby zasilić pojazd konieczne było sprowadzenie specjalnych ładowarek, które można wykorzystać do uzupełnienia energii w ciągu półtorej godziny. Jedno takie ładowanie pozwala na przejechanie przez autobus około 100 kilometrów.
Rzecznik prasowy firmy Solaris Mateusz Figaszewski powiedział, że koszt ładowania pojazdu na dystansie 100 km jest od trzech do pięciu razy niższy w porównaniu do kosztów zużycia paliwa na takiej samej trasie.
Solaris Urbino Electric jest zdobywcą Złotego Medalu przyznanego przez jury konkursowe targów TransExpo 2011. Z kolei czytelnicy niemieckiego magazyny „Busplaner" uznali autobus za „Innowację Roku 2012".
(mm)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- rdc.pl

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Liczba elektryków rośnie szybciej niż liczba ładowarek.„Ten rok przyspieszy...
• Pod koniec 2022 roku w Polsce działało 5016 ogólnodostępnych punktów ładowania. To o 33 proc. więcej niż rok wcześniej. • Mimo że w 2022 r....
-
Hydraulika siłowa – jak poznać, że hydraulika siłowa w maszynach rolniczych...
Hydraulika siłowa jest fundamentem współczesnych maszyn rolniczych, od ciągników po specjalistyczne kombajny i ładowarki. Dzięki niej możliwe...
-
-
-
-
-