
Po udanej eksploatacji nadzorowanej w Niemczech, pociąg Coradia iLint rozpocznie przewóz pasażerów Austriackich Kolei Federalnych.
W Wiedniu rozpoczyna się nowa era przewozów pasażerskich. Do końca listopada po torach zacznie kursować pociąg wodorowy, po raz pierwszy w ramach regularnej obsługi pasażerskiej operatora ÖBB - Austriackich Kolei Federalnych. Wyprodukowany w zakładzie Alstom w Salzgitter w Niemczech pociąg Coradia iLint wykorzystuje ogniwa paliwowe do przetwarzania wodoru i tlenu w energię elektryczną, co oznacza redukcję szkodliwych emisji do zera.
Po udanych testach eksploatacyjnych, realizowanych od 2018 do 2020 r. w północnych Niemczech, Coradia iLint udowodni teraz swoją wartość w Austrii.
Pociąg przez trzy miesiące będzie przewoził pasażerów na trasach charakteryzujących się trudnym topograficznie terenem.
Alstom Coradia iLint na trasie w Austrii
Włączenie naszego innowacyjnego pociągu do regularnej obsługi pasażerskiej przez ÖBB to kolejny krok milowy dla Coradia iLint. Zastosowana w pociągu bezemisyjna technologia napędowa stanowi przyjazną środowisku alternatywę dla konwencjonalnych pociągów spalinowych, w szczególności na niezelektryfikowanych liniach. To duża radość i satysfakcja, że ÖBB – niezawodny i wieloletni partner na europejskim rynku mobilności – wierzy w naszą technologię i korzyści, jakie ona zapewnia, powiedział Dr Jörg Nikutta, Dyrektor Zarządzający Alstom na Niemcy i Austrię, podczas uroczystej inauguracji w Wiedniu.
Niewątpliwie możemy nazwać Alstom prekursorem testowania technologii wodorowej na rynku kolejowym. Jako największa w Austrii firma dbająca o ochronę klimatu, aktywnie kształtujemy transport przyszłości oparty na alternatywnych technologiach - podkreślił podczas premiery pociągu wodorowego Andreas Matthä, Dyrektor Zarządzający ÖBB-Holding AG.
Droga do sukcesu stworzonego przez Alstom pociągu wodorowego rozpoczęła się we wrześniu 2018 r. gdy dwa, poprzedzające produkcję seryjną, pociągi Coradia iLint rozpoczęły stałą obsługę pasażerską w Dolnej Saksonii w Niemczech. Po półtorarocznej eksploatacji nadzorowanej i przejechanych ponad 180 tysiącach kilometrów, Alstom otrzymał zielone światło na dostawę 14 pociągów z tej serii, począwszy już od 2022 r. Pociągi Coradia iLint przetestuje teraz austriacki operator ÖBB na regionalnych liniach kolejowych na południu kraju. W przyszłości nowe pojazdy mogą zastąpić tam pociągi spalinowe.
Pasażerowie powinni spodziewać się szybkiej jazdy w komfortowych warunkach – pociąg Coradia iLint charakteryzuje się niskim poziomem hałasu i może rozpędzić się do 140 km/h, a przy tym jest bezemisyjny.
O Coradia iLint
Coradia iLint to pierwszy na świecie pociąg pasażerski wyposażony w ogniwa paliwowe do przetwarzania wodoru w energię elektryczną. Pociąg jest w pełni bezemisyjny i cichy, a co najważniejsze emituje jedynie parę wodną i wodę.
Pociąg został wyposażony w kilka innowacyjnych rozwiązań: technologię czystej konwersji energetycznej, umożliwiającą elastyczne magazynowanie energii w bateriach oraz inteligentny system zarządzania mocą napędową i dostępną energią. Zaprojektowany specjalnie do użytku na niezelektryfikowanych trasach, zapewnia czystą i zrównoważoną obsługę linii kolejowych przy zachowaniu wysokiego poziomu osiągów.
Alstom sprzedał już 41 pociągów wodorowych w Niemczech. Technologią tą zainteresowane są także inne kraje, m.in. Wielka Brytania, Holandia, Francja i Włochy. Alstom jest liderem bezemisyjnych rozwiązań w zakresie mobilności i jedynym producentem oferującym swoim klientom pełen wachlarz bezemisyjnych napędów: od elektrycznych, przez akumulatorowe, po wodorowe ogniwa paliwowe.
(gz)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- ConTrust Communication s.c.

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Recykling i optymalna gospodarka odpadami – wyzwania firm produkcyjnych?
www.automatyka.plTrendy proekologiczne na całym świecie sprawiają, że dbanie o środowisko staje się coraz ważniejszym aspektem dla zakładów przemysłowych. Czy
-
Liczba elektryków rośnie szybciej niż liczba ładowarek.„Ten rok przyspieszy...
• Pod koniec 2022 roku w Polsce działało 5016 ogólnodostępnych punktów ładowania. To o 33 proc. więcej niż rok wcześniej. • Mimo że w 2022 r....
-
-
-
-