Powrót do listy komunikatów Dodano: 2013-11-14  |  Ostatnia aktualizacja: 2013-11-14
LIVE GREEN - eko życie w telefonie i na tablecie

Pierwszy, polski mobilny przewodnik po ekologii

Pierwszy, mobilny przewodnik po ekologii
Pierwszy, mobilny przewodnik po ekologii

Ponad 50 proc. Polaków nie żyje w zgodzie z ekologią. Co piąty nie oszczędza wody, a wśród osób marnujących żywność są absolwenci szkół wyższych, z dobrą sytuacją materialną. Jakich wyborów dokonywać, żeby nasze życie było świadome i ekologiczne? Odpowiedzi na te pytania będzie można znaleźć w bezpłatnej aplikacji „Live Green" – pierwszym, polskim mobilnym przewodniku po ekologii przygotowanym z inicjatywy Green Cross Poland (aplikacja do pobrania)

Raport przeprowadzony przez TNS Polska dla Ministerstwa Środowiska pod koniec ubiegłego roku wykazał, że Polacy mają bardzo niską świadomość ekologiczną. W ramach kampanii społecznej „Live Green" stworzyliśmy mobilny przewodnik po ekologii. Jako organizacja, której nadrzędnym celem jest wspieranie zachowań chroniących środowisko naturalne, proponujemy rozwiązanie, które może to zmienić. Mam nadzieję, że nasz przewodnik rozbudzi w Polakach świadomość ekologiczną – mówi Dominika Kulczyk-Lubomirska założycielka i wiceprezes Green Cross Poland.

Innowacyjna aplikacja „Live Green" podpowiada i przekazuje informacje o tym, jak żyć w zgodzie ze środowiskiem. W ramach kampanii społecznej Green Cross Poland użytkownicy smartfonów mogą poznać znaczenie 170 znaków ekologicznych i informacyjnych obecnych m.in.: na opakowaniach kosmetyków, produktach spożywczych oraz ubraniach czy sprzęcie elektronicznym. W aplikacji znajdą się również porady ekologiczne oraz zbiór specjalnie stworzonych historii, nagranych przez: Katarzynę Bujakiewicz, Reni Jusis, Michała Piróga, Kingę Rusin, Agnieszkę Szulim.

Niewielu wie, jak rozpoznawać rzetelne znaki środowiskowe i rozumieć ich znaczenie. W wielu przypadkach uzyskanie znaku środowiskowego poprzedzone jest istotnym wysiłkiem i koniecznością spełnienia przez producentów rygorystycznych wymagań. Jak zatem zrozumieć język etykiet środowiskowych? Jak odróżnić te wiarygodne od tych mylących, stanowiących zwykłą manipulację? Celem kampanii Live Green jest wspomaganie konsumentów w procesach decyzyjnych i udzielenie im wsparcia w zakresie rozpoznawania wiarygodnej, niemylącej i zweryfikowanej informacji środowiskowej znajdującej się na produktach – wyjaśnia dr inż. Anna Lewandowska z Wielkopolskiego Instytutu Jakości, Partner merytorycznego kampanii.

Znaki można odczytać po pobraniu i uruchomieniu aplikacji, a następnie skierowaniu telefonu lub tabletu na wybrane oznaczenie i zeskanowaniu obiektu. Pobrany obraz jest wysyłany do serwerów, gdzie jest przetwarzany i odnajdywany w zasobach bazy danych. Do użytkownika wraca wynik w postaci identyfikatora i na tej podstawie w aplikacji wyświetla się informacje o danym znaku. Ponadto użytkownik aplikacji ma dostęp do opisu ponad 170 oznaczeń z poziomu katalogu znaków.

Innym elementem zawartym w aplikacji jest zbiór 20 opowiadań o tematyce ekologicznej. Historie powstały specjalnie na potrzeby kampanii Green Cross Poland. W ich nagraniu wzięły udział polskie gwiazdy, którym bliska jest ekologia.
Aplikacja „Live Green" zawiera także zestaw ponad 150 porad ekologicznych, które będą podpowiadały, jak dbać mądrze o środowisko, na co zwracać uwagę kupując kosmetyki, jak ekologiczne jeździć samochodem, dlaczego skręcać kaloryfery i zamykać okna przed wyjściem z mieszkania?

Partnerami merytorycznymi kampanii są Wielkopolski Instytut Jakości we współpracy z Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu.

Kategoria komunikatu:

Nowinki techniczne

Źródło:
Green Cross
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.