Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
ABIS R&D
Powrót do listy komunikatów Dodano: 2017-08-29  |  Ostatnia aktualizacja: 2017-08-29
Resort środowiska pozytywnie o propozycji branży elektronicznej ws. zbiórki zużytych tonerów

Ministerstwo Środowiska pozytywnie odniosło się do postulatu ZIPSEE „Cyfrowa Polska" ws. interpretacji dotyczącej realizacji obowiązku zbiórki tonerów i kartridży. Tusz nie powinien być wliczany do masy całego wkładu drukarek, ponieważ podczas zbiórki pustych pojemników ich masa jest mniejsza – zgadza się z interpretacją branży elektronicznej resort środowiska.

Reakcja Ministerstwa Środowiska to odpowiedź na stanowisko prezesa ZIPSEE „Cyfrowa Polska" ws. sposobu obliczania masy sprzętu wprowadzonego do obrotu w odniesieniu do wkładów do drukarek, które Związek skierował do resortu pod koniec czerwca br. „Przy sporządzaniu sprawozdania o masie wprowadzonego do obrotu sprzętu, jak również w zakresie rozliczania wymaganego poziomu zbierania zużytego sprzętu za właściwe uznać należy odliczenie masy tuszu od wprowadzonych do obrotu wkładów do drukarek" – poinformowało w specjalnym piśmie Ministerstwo Środowiska. – Cieszę się, że ministerstwo przyznało nam rację. Bo fizycznie nie da się przecież uzyskać podczas zbiórki zużytych, czyli pustych tonerów i kartridży takiej samej masy jak ta, kiedy do obrotu wprowadza się nowe, pełne produkty – podkreśla prezes Związku Michał Kanownik.

Stanowisko Ministerstwa Środowiska jest przełomowe dla branży elektronicznej. Wcześniej bowiem resort stał na stanowisku, że przedsiębiorcy raportując ilość wprowadzonych na rynek wkładów do drukarek muszą wykazywać całą masę urządzenia – czyli wraz z tuszem. Problem pojawiał się podczas obowiązkowej zbiórki i przetwarzania zużytych wkładów. Przedsiębiorcy by wywiązać się z ustawowego obowiązku brakującą masę sprzętu zastępowali zbiórką innych urządzeń – np. telefonów komórkowych, tabletów czy kalkulatorów. – To był przecież absurd. Dobrze, że ministerstwo to zauważyło – mówi Kanownik.

Obowiązek raportowania ilości wprowadzonych na rynek wkładów do drukarek został wprowadzony na mocy obowiązującej od 1 stycznia 2016 r nowej ustawy o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym. W tym roku przedsiębiorcy są zobowiązani do wykazania się zbiórką zużytego sprzętu na poziomie 45 proc. W 2018 r. poziom ten wzrośnie -do 50 proc.

Jeśli poziom zbiórki byłby niższy, przedsiębiorca będzie musiał zapłacić tzw. opłatę produktową – 1,8 zł za każdy brakujący kilogram.

Dodatkowych informacji udziela:

Higher Media – Agencja PR dla ZIPSEE
Łukasz Antkiewicz
lukasz.antkiewicz@highermedia.pl
501 772 870

(gz)

Kategoria komunikatu:

Z życia firmy

Źródło:
highermedia
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Czytaj także